Bangkok Hotels

maandag 1 juli 2019

NIEUW Bangkok Phra Pradaeng Onder De Bruggen Van Bangkok

Meestal ga je over een brug heen, maar ik ging eens onder een brug kijken, de Bhumibol 2 brug. Trip1.


Vanaf mijn vaste bushalte op de Rama IV Road stapte ik op airco bus 141. Deze rijdt een heel stuk over een tolweg, en gaat uiteindelijk de Rama IX brug over. Daar stapte ik uit en nam bij dezelfde halte bus 82 tot het eindpunt.

En dat je dan uiteindelijk  ver bent van de metro en skytrain merk je aan de samlors die daar op klanten staan te wachten. Die zie je in de moderne wijken niet meer.


In de buurt zou een oud fort zijn, dus ik ging op zoek. Nadat ik door een markt gelopen was kwam ik bij een poort die toegang tot het terrein zou geven. Helaas zat het hek op slot, hetgeen ik vaker meemaak !!.  Het Phlaeng FaiFa fort dus.........



Ik liep weer terug naar de rivier.  Daar gaat een ferry naar de overkant, in dit geval kunnen er auto's op, en dat heb ik aan de rivier in Bangkok nog niet eerder gezien. Een stukje verder is een pontje waar voetgangers mee naar de overkant kunnen varen.




Ik vind het er eerlijk gezegd niet al te veilig uitzien, maar het vaart al jaren. Het andere pontje is dus alleen voor voetgangers.




Dit pontje neem ik tijdens trip 2 hier naar toe, vandaag ging ik met een ander pontje naar een "andere overkant". 

Ik liep richting de Bhumibol 2 brug, waar een labyrint van wegen en op- en afritten naar toe gaat.


Op dit punt komt de rivier zichzelf tegen, en er is zelfs een kanaaltje waar kleine bootjes door kunnen varen, zie kaartje van google maps 


Locatie : KLIK HIER

Langs de rivier zijn enkele restaurants, die echter nog niet open waren. Ik was er rond 1100 am. Maar 's-avonds zal je daar kunnen genieten van het uitzicht op de verlichte bruggen en de voorbijvarende container schepen.


Ik liep hier langs op weg naar het pontje waarmee ik naar de overkant wilde varen.


Het pontje waarmee ik naar de overkant ging komt uit bij Rama III road, en als je 5 minuten naar links loopt kan je ook nog de Wat Pariwat bezoeken.

Foto's van Wat Pariwat : KLIK HIER



Wat Pariwat had ik al eerder bezocht. Ik stapte daar op de BRT, dat is een buslijn die een eigen busbaan heeft. Ik reed naar  halte Sathorn waar ik overstapte op de BTS en metro  richting hotel.

Ik ga nog een keer terug  om een tempel te bekijken en maak dan een update.  Dan ga ik ook met het andere pontje mee, aan de overkant zijn oa ook nog restanten van een fort .

http://paknam.com/blogs/discovering-puchao-saming-phrai-fort/

Alle foto's van vandaag : KLIK HIER

Groeten uit Bangkok
Rene


3 opmerkingen:

  1. Alweer een goed en informatief stuk Rene, ga zo door ( Doe je toch wel ). Misschien wordt het eens tijd om het te bundelen en een boek over Bangkok uitgeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Freek, ik doe het voor de lol. Kort en hopelijk duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er weer van genoten. Gr. Cor

    BeantwoordenVerwijderen