Bangkok Hotels

zaterdag 6 juli 2019

NIEUW Bangkok Wat Krathum Sua Pla



Deze tempel stond al lang op mijn bucketlist, vorig jaar stond ik bij de verkeerde bushalte, en ik stond ook al eens meer dan een uur op de bus te wachten bij een andere halte, maar de bus kwam niet. De buslijnen op google maps worden slecht bijgewerkt, maar nu ik de app VIA BUS heb gaat het perfect.


 Wat Kathum Sua Pla, ik ben geboren in het jaar van de tijger, dus hier moet ik zijn om geluk te krijgen in mijn leven.  



Het is een behoorlijk eind de stad uit, soi 67 Onnut, in de wijk Prawet, richting Lad Krabang en het Suvarnabhumi vliegveld. Ik ging vanaf de Petchaburi road, bij de metro, met bus 11, en die stopt "voor de deur'.  In de weekenden worden tempels druk bezocht door de Thaise mensen, dus ook vandaag, en ik was de enige buitenlander.


Het zou wel eens erg druk kunnen worden want de offerandes stonden al klaar.



Er staan prachtige beelden en dat vind ik altijd mooi om te zien, alhoewel de betekenis me  niet altijd bekend is !!



Dit vind ik nou altijd prachtig om te zien in de Thais-Chinese tempels, al die kleuren........



Omdat de tempel aan een klong ligt, zijn er veel tempelvissen in het water. Die worden niet gevangen maar gevoerd.



De gelovigen kopen ook bladgoud, dat zit als een soort stickertje op een blaadje papier. Het wordt op een bhoedda beeld geplakt en dan krijg je dit resultaat als het vaak gedaan is.


Wil je alle foto's van vandaag zien, KLIK DAN HIER

De locatie is : HIER



Op google maps staan alleen de bussen van de BMTA, toen ik terug ging nam ik bus 1013 en die staat niet op google. Die bus rijdt de hele Onnut road terug naar de BigC op de hoek van de Sukhumvit road, waar je op de skytrain Onnut kunt stappen.

Info over bussen en songtaews die in de buurt van deze tempel komen :




En als je veel met de bus in Bangkok reist vergeet dan niet om de VIA BUS app te downloaden:


4 opmerkingen:

  1. Bedankt weer Rene voor je verhaal en de foto's en de tip over de bus app.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook erg blij met de VIA BUS app, tot nu toe heb ik nog geen foutieve info gehad. Er komen steeds meer bussen met gps dus kan de info alleen maar beter worden.

    BeantwoordenVerwijderen