Bangkok Hotels

maandag 14 december 2015

Khorat

Gisteren, Zondag 13 December, ging ik met de trein vanaf het Centraal station in Bangkok , Hualampong, naar Khorat.
De treinen van de SRT in Thailand zijn allemaal dieseltreinen , en rijden gemiddeld zo'n 80 kilometer per uur denk ik.

De rit naar Khorat duurde bijna 5 uur ,maar dan heb je ook wat voor je geld , zo'n € 8,50 omgerekend , 2e klasse en aircondition. 3e Klasse is bijna voor niets, airco door het open raam , maar dan heb je na 5 uur een houten kont en daar zit ik letterlijk en figuurlijk niet op te wachten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nakhon_Ratchasima_(stad)


Khorat wordt ook Nakhon Ratchasima genoemd , en een van de belangrijkste attracties in de stad is het standbeeld van Thao Suranaree https://en.wikipedia.org/wiki/Thao_Suranari

Ik had geen speciaal doel maar wilde gewoon wat wandelen in de oude stad en een indruk krijgen .
Even voorbij het standbeeld werd ik aan de waterkant enkele keren vriendelijk aangesproken door Thaise "dames" die een short time wilden ......ik lachte vriendelijk en knikte nee !! En dat al rond 1730 uur ..



Alle foto's die ik tijdens de wandeling maakte : Klik Hier

Ik logeerde in het Romyen Garden Place , een echte aanrader.Ik betaalde voor een luxe kamer 1190 baht , zo'n 30 euro. Ik kreeg een voucher voor een saladebuffet , incl koffie en brood; dit als een soort van gezond ontbijt. Ik heb er geen gebruik van gemaakt.
Het hotel is op korte afstand van shoppingmall Klang Plaza en van het standbeeld .

De link van het hotel : Klik Hier

Er was zelfs een magnetron op de kamer, een regendouche en zelfs een heerlijke fauteuil  : 




Ik ging vroeg naar bed , mijn lichaam vereist dat nou eenmaal , en ging vanmorgen al vroeg naar het station van Thanon Chira Junction , op loopafstand van het hotel.

Ik had in Bangkok al een kaartje voor de terugreis gekocht. Op het station wilde de stationschef met me op de foto , dus wilde ik zelf ook een foto. Zijn vrouwelijke collega maakte de foto .


In Bangkok aangekomen ging ik met de metro naar "huis" ,maar niet voordat ik een 50% kortingskaart aangeschaft had ,dat had ik een maand geleden al moeten doen maar het kwam er maar niet van,  ik ben immers senior ..... Bij de metro kan dat wel als buitenlander maar bij de skytrain helaas niet.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten