Bangkok Hotels

zaterdag 19 december 2015

Siam Street Festival

Vandaag had ik me voorgenomen om een rustdag te houden , maar ja je bent in Bangkok en er is zo ontzettend veel te doen , en ik wil niets missen , maar dat is ook weer niet te doen . Ik snap dan ook niet dat er mensen zijn die Bangkok saai vinden en alleen maar plezier hebben in het horeca gedeelte van Bangkok , en dan met name Patpong , Cowboy en Nana.

Die tijd van de kroegen heb ik achter me gelaten , ja ik drink nog bier hoor , en vind het gewoon leuk om te zien wat er in een enorm metropool als Bangkok afspeelt. En dat is dus niet weinig.

Ik had een koffie afspraak in de buurt van Central World , dat was om 1400 uur. Ik heb een uurtje met Frans , een goede kennis die in Pattaya woont, over van alles en nog wat gekletst.

Ik was op loopafstand van Siam Square , en ik wist dat er vandaag en morgen een straat festival zou zijn , vergelijkbaar met het Lumpini straat festival van 2 weken geleden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Siam_Square

Dus ging ik daar kijken en maakte weer wat leuke foto's :




Alle foto's : Klik Hier

Ik zag een kraam met heerlijke sate maar kon me bedwingen , en kocht niets .  Wat hebben ze dat mooi verpakt .


Is dit een husky , wat een lieve hond :


Een paar uurtjes eerder was ik nog even op Hualampong , het Centraal Station van Bangkok. Dat gaat trouwens over een paar jaar sluiten en wordt een museum.  Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Als je de metro en skytrain vergelijkt met de trein is het maar een armoedig iets !!

Vroeger had je in Nederland nog stationskappers , nou wat ik op het station van Bangkok vandaag zag ................




Morgen ga ik een kijkje nemen aan de rivier bij de Rama VIII brug , daar worden "swan boat races" gehouden , dus dat moet de moeite waard zijn om leuke plaatjes te maken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Swan_boat_(racing)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten