Bangkok Hotels

dinsdag 15 december 2015

Wat Benchamabophit

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik een tempel bezocht heb, dus ging ik vandaag naar de Wat Benchamabophit.

Info : Klik Hier


Ik kwam er vrij eenvoudig, vanaf mijn vaste bushalte aan de Rama IV road met bus 74 en overstappen bij het Indra Regent hotel op bus 72 , en die stopt "voor de deur" van deze tempel.

Ik was er één keer eerder  , en dat is , schrik niet, ongeveer 42 jaar geleden tijdens een van de eerste keren dat ik in Bangkok was. Dus tijd voor een herhaling !!





Alle foto's van Wat Benchamabophit : Klik Hier

Omdat het verkeer in Bangkok enorm druk is ,het een chaos noemen vind ik iets te ver gaan , duurt het met de bus soms erg lang om ergens te komen. Met de taxi heb je uiteraard hetzelfde "probleem". En de skytrain en metro komen niet overal. Ik heb er geen moeite mee en doe alles op mijn gemak , en heb de tijd . Wat ik vandaag niet kan zien doe ik morgen wel , en wat er deze reis niet bezocht kan worden bezoek ik de volgende keer wel. Dus was het bezoek aan deze tempel mijn dagvulling , buiten het gebruikelijke kopje koffie ergens in de stad , en het bezoek aan Tops Supermarket.

Morgen begint de voorverkoop van de Thaise voetbalwedstrijd om de Chang Cup , op 2e Kerstdag, tussen FC Buriram en Muangthong United.  Ik ga proberen een kaartje te scoren. Die wedstrijd wordt gespeeld in hetzelfde stadion waar ik geweest ben toen de old stars van Liverpool en Manchester United tegen elkaar speelden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Suphachalasaistadion






Geen opmerkingen:

Een reactie posten