Bangkok Hotels

vrijdag 11 december 2015

Snowtown en Bike for Dad

Het was zoals gebruikelijk weer een drukke dag voor me, want er is hier zo ontzettend veel te doen . Onvoorstelbaar dat er mensen zijn die Bangkok een saaie stad vinden .......

Ik ging eerst naar Snowtown ,  http://snowtown.in.th/en/ dat is in de shoppingmall Ekamai Gateway:

http://www.gatewayekamai.com/

De metro was vandaag goedkoper dan het normaal gesproken al is , 50% korting vandaag ........mmmm , helaas waren de ritprijzen bij de skytrain het normale tarief. Maar ik zal geen klacht indienen hoor .....

Ook bij Snowtown kreeg ik korting , ik hou van koopjes . Ik zag ergens staan dat als je boven de 60 bent je korting krijgt, dus ik stond bij de kassa met mijn Nederlandse ID kaart en dat was voldoende , yammie weer 70 baht korting .

Ik kreeg laarzen om aan te doen , ze hadden zowaar mijn maat , en ik ging de gladde piste op. De sneeuw die opgespoten werd is geen sneeuw maar het zijn ijsvlokken . Best wel gevaarlijk want ik probeerde een sneeuwbal te maken , en dat lukte niet omdat het keihard was.  Maar ok , de Aziaat weet niet beter en maakt dolle pret ....






Alle foto's van Snowtown : Klik Hier

Daarna ging ik met de skytrain naar Saladaeng , en ik was daar rond 1500 uur. De Bike for Dad fietstocht zou ook om 1500 uur beginnen maar dat was enkele kilometers bij Saladaeng Silom verwijderd. Toen ik er kwam was de weg al geheel afgesloten en de skytrain stopte er later ook niet meer. Allemaal veiligheidsmaatregelen.
Het was nog niet zo druk maar dat werd het wel , je kon niet meer lopen . De Thaise mensen zaten op het trottoir hetgeen gebruikelijk is als er een lid van het Koninklijk huis langskomt , in dit geval de Kroonprins.

Het duurde tot rond 1700 uur , toen was het overvol ,en kwamen de Kroonprins en veeeeel hooggeplaatste mensen op de fiets voorbij en later de deelnemers van de burgers.

Toen ik de metro wilde nemen moest ik een paar keer in de rij staan ,want mensen werden mondjesmaat binnen gelaten. Ik moet zeggen dat zulke dingen hier zeer goed georganiseerd worden en dat de Thai enorm geduldig is als het op wachten aankomt.






Alle foto's van Bike For Dad : Klik Hier

1 opmerking:

  1. Haha.....moest wel lachen, mijn broer naar de wintersport!! Hele leuke foto's...al die kindertjes met hun blote beentjes in de sneeuw! Je ziet ze genieten...
    Groetjes en liefs Trudy

    BeantwoordenVerwijderen