Bangkok Hotels

donderdag 17 december 2015

Rama VIII brug

Vanmorgen toen ik wakker werd en de balkondeuren opende voelde ik gelijk dat het een heerlijke dag zou gaan worden. Er stond een lekker briesje en dat is in een tropisch land als Thailand altijd van harte welkom.

Een paar dagen geleden was er weer eens een storm in de Phillies en het beetje wind wat daar van over was en hierheen waaide zorgde dus voor een prima dag. In de schaduw was het zelfs fris te noemen.

Mijn voornemen om over de Rama VIII brug te gaan wandelen kwam dus op een goeie dag, vandaag dus.
De brug lijkt heel erg veel op "de zwaan" van Rotterdam , de Erasmus brug.


Ik kwam er met de bus , vanaf mijn vaste halte nam ik bus 47 en onderweg stapte ik over op bus 49. Ik stapte uit op de hoek van Wisut Kasat en Samsen , en daarvandaan was het 5 minuten lopen naar de brug.  Info : https://nl.wikipedia.org/wiki/Rama_VIII-brug



Aan de andere kant van de rivier is een prachtig parkje .


Alle foto's : Klik Hier

Ik liep ook weer terug over de brug en liep de Samsen Road in. Op de hoek van Samsen en Phra Sumen was jaren geleden een shopping center , New World.  Het werd te oud en werd gesloten . Omdat er lekkage door het dak was liep de kelder onder water en dat was een broedplaats voor vele muggen waar mensen in de omgeving veel last van hadden . De oplossing was dat men vissen in het water uitzette en dat hielp. Het werd tevens een toeristische attractie om naar binnen te glippen via klimpartijen en dan foto's en films te maken. Ik had dat ook al een paar jaar op mijn lijstje staan , maar helaas ........er zijn geen vissen meer en de boel is hermetisch afgesloten .


Waarom het gebouw nog niet afgebroken is , is onduidelijk .

Ik vond op youtube een filmpje over dit fenomeen :




Ik liep weer verder , en kreeg uiteraard weer last van mijn linkerbeen . Dus morgen weer rustig aan. Ik ruste uit bij het fort Phra Sumen en ging vanaf Phra Athit met de boot verder en kwam zo via via weer op mijn kamer terug.


Misschien ga ik morgen naar de nieuwe Starwars film .
Zaterdag heb ik een koffieafspraak met Frans uit Pattaya , hij komt het weekend naar Bangkok. Na de koffie gaan we beiden onze eigen weg verder........
Zondag begint de Silom walkingstreet markt weer en ook het Zondag concert in het Lumpini park. 
En Maandag ga ik weer 2 dagen naar Pattaya.

Nee ik verveel me niet en als het zo doorgaat blijft er zelfs veel op mijn lijst staan .........nou dat komt de volgende keer wel weer .

Groetjes uit Bangkok.

1 opmerking: