Bangkok Hotels

maandag 18 november 2019

Een tripje naar Petchaburi en ook even naar Huahin



Ik reis in de nabije omgeving van Bangkok altijd met het openbaar vervoer, en voor deze trip nam ik op de heenweg de trein. Vanaf het Hualampong station vertrok ik met trein 261 om 0920 uur, en met wat vertraging stapte ik om ongeveer 1245 uur uit in Petchaburi. De prijs van mijn treinkaartje was 34 baht, 1 euro !! Je merkt trouwens op een groot gedeelte van de route, en ook op het traject na Phetchaburi naar Huahin dat er volop aan de infra van het spoor gewerkt wordt. De toekomst van de hoge snelheidstreinen in Thailand !! 


Ik bleef er twee nachten slapen en voor mijn verblijf had ik gekozen voor het guesthouse White Monkey, dat ligt op loopafstand van de meeste bezienswaardigheden. Vanuit mijn kamer had ik een prachtig uitzicht op de Wat Mahathat Worawihan, en dat is gelijk een van de bekendste tempels van Petchaburi. Ik ging er gelijk een kijkje nemen en begon aan een wandeling langs 6 tempels of ruines van tempels. 

De looproute is volgens Google Maps : KLIK HIER






En prachtig verlicht in de avond 


De volgende:  Wat Phra Song







De volgende op de boven vermelde  route is een shrine en er werd erg veel wierook aangestoken. De naam in het Thais is ศาลหลักเมืองเพชรบุรี (เก่า)  en volgens google vertaling  Phetchaburi City Pillar Shrine (oud). Het was wat verborgen in een smal steegje maar ik kreeg hulp van een meisje die goed Engels sprak.





De volgende is Wat Phailom, dit is ook meer een ruine dan een tempel, maar "desalniettemin" mooi om te zien.





Het was enorm heet op straat, het was rond 1400 uur , maar ik wilde mijn route afmaken en had er nog twee op mijn lijst, eerst Wat Kamphaeng Laeng.

Oude tempelruines met Khmer invloed, ik dacht Bayon stijl ( als ik mijn huiswerk goed gedaan heb !! ). Verbeter me als het fout is.





En de laatste is Wat Yai Suwannaram, en dan heb ik de 6 bekendste tempels uit het oude gedeelte van Phetchaburi gezien.







De volgende dag in Phetchaburi. Ik wilde erg graag naar de grot Khao Luang. De eigenaar van het guesthouse belde een tuktuk voor me die me er heen zou brengen, op me zou wachten, en me weer terug naar het guesthouse zou brengen, voor het totale bedrag van 300 baht. Akkoord van mijn zijde en de tuktuk kwam er aan.

De lokatie is HIER en dat was ongeveer 15 minuten rijden. Het laatste stuk naar boven moet je met een andere tuktuk die daar zijn business heeft, iedereen moet wat verdienen. Dat kost 15 baht totaal, en dat is naar boven en naar beneden. Er rijden er genoeg en je bent niet gebonden om dezelfde naar beneden te nemen.



Het was wel wat omhoog lopen, steile trappen af, en dan ben je in een prachtige grot waar het zonlicht mooi naar binnen straalt vanuit een holte.




Schitterend om te zien, en redelijk koel



Ik moest natuurlijk even aan de voetballertjes denken die vorig jaar een tijd in een ondergelopen grot vast zaten.  De film hierover gaat 28 November hier in Thailand in premiere. Dat is niet de docu die je op netflix kunt zien.


Ik maakte ook nog twee korte film impressies in deze grot







Geweldig om te zien, ik blijf het herhalen. Bij grotten en heuvels  waar mensen komen, en soms ook bij tempels, zie je makaken. die kunnen agressief zijn. Ik zag er hier niet veel en ze waren erg rustig.




In Phetchaburi bij de Talad Rim Nam, dat is in een heel klein steegje wat er "beeldschoon" uitziet, zijn mooie street art tekeningen op de muren gemaakt. 



Ik maakte er genoeg foto's van, en als je de foto's wilt zien, dus alleen van de street art  KLIK JE GEWOON EVEN HIER

Ik wilde, voordat ik naar Bangkok terug zou gaan, ook nog even naar Huahin, daar was ik al eens eerder maar nu ik toch in de buurt was..... Dus na de tweede nacht in het guesthouse White Monkey ging ik al vroeg naar het station om met de trein naar Huahin te gaan. Ik had daar één nacht in een hotel vlak bij het station geboekt, en dicht bij het vertrekpunt van de airco bus naar Bangkok. Het station in Huahin is prachtig, met een Koninklijke wachtkamer :



Ook als het verlicht is in de avond is het prachtig 



Ik liep nog even naar de mooie avondmarkt waar het erg rustig was 




Ik ging een hapje eten bij SAY CHEESE, gewoon omdat ik daar zin in had. Ik kom zo vaak in Thailand en eet niet iedere dag Thais.  De volgende morgen heb ik even snel op het openbare strand gekeken, de dure hotels hebben een eigen afgezet gedeelte van het strand. Je kan er nog steeds een ritje op een paard-pony maken, maar wat was het stil, net als op de avondmarkt. 




En toen terug naar Bangkok, nu met de bus.  Het duurde bijna 3 uur tot het busstation ( zuid )  Sai Tai Mai, en de ritprijs was 165 baht. Vanaf Sai Tai Mai kan je verder met een aantal bussen richting de stad.

Ik hoop dat jullie mijn lange epistel leuk vinden.

O ja , alle foto's , als je ze wilt zien, KLIK JE HIER

In Januari 2013 was ik ook in Petchaburi en bezocht toen Phra Nakhon Khiri ,FOTO'S

Groeten uit Bangkok
Rene

#DURFTEVRAGEN

Je kan ook vanuit Bangkok met de trein tot Ratchaburi gaan, daar is ook genoeg te zien

https://ikbeninbangkok.blogspot.com/2017/12/ratchaburi-khao-ngu-stone-park-en-wat.html

2 opmerkingen:

  1. Say Cheese is leuk. Paar maal gelogeerd. Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik logeerde 1 nacht in Huahin, vlak bij Say Cheese. Ik heb er gegeten, het was er erg rustig, maar het eten was ok.

      Verwijderen