Bangkok Hotels

woensdag 13 november 2019

BANGKOK Samsen Road, de lage soi nummers, met de bus vanaf Hualampong




Vandaag nam ik bus 49 vanaf het Hualampong trein station. Al in het begin van de Samsen road stapte ik uit om vanaf daar het een en ander te gaan bekijken.


De route begint onderaan op het kaartje, bij het Golden Teak museum. De te lopen route kan je zien op Google maps KLIK HIER Je ziet ook nog het Sukhothai Palace op google maps, met een fototoestel icoontje erbij. Nou je komt er echt niet in, alle hekken zijn gesloten !!

Rondom het golden teak museum staan prachtige gebouwen, een ervan is een tempel, met de moeilijke naam Wat Thewarat Kunchorn Worawiharn



Ik keek er ook binnen 



Onderstaande foto's zijn van het prachtige golden teak museum, een prachtig teakhouten gebouw. Ik betaalde 30 baht entree, dat is minder dan een euro, en moest zoals in de meeste teakhouten gebouwen en tempels, mijn schoenen uitdoen. In Thailand loop ik altijd op instappers, dat is voor mij wat makkelijker met aan- en uitdoen.



De betekenis van hetgeen er te zien is, en ook in andere musea, ontgaat me een beetje, ik ben er hoofdzakelijk om foto's te maken. 



Ik liep terug naar de Samsen road en mijn volgende doel was in soi 9, een tempelcomplex, Wat Rachathiwat.  Ik heb al wat tempels gezien in mijn lange leven, maar dit vind ik toch wel weer erg mooi.





Ik werd nog aangesproken door een vrouwelijke monnik, of noem je dat een non ? Ze vroeg of ik in retraite wilde....Nee ik ben roman ( katholiek ).  Ohhh dat is toch helemaal geen probleem... Ik bedankte haar vriendelijk en keek verder naar hetgeen op me af kwam.




Tegenwoordig maak ik mijn foto's met mijn smartphone, die zijn toch wel mooier ( vind ik zelf ) dan met mijn "oude" pocket samsung cameraatje. Maar die gebruikte ik al heel lang en ben er best wel blij mee ( geweest ). Ik maakte ook nog een twee korte filmpjes van deze rustige vredige omgeving .





Afijn even genoeg van de tempels, terug naar de Samsen road op weg naar de Saint Francis Xavier kerk en de  Conception Church. Die zijn in soi 11. Twee RK kerken in één soi, dat is nogal wat. Bij beide kerken is ook nog een behoorlijk groot kerkhof.  Er werd druk geverfd en  schoongemaakt, wellicht heeft dat te maken met het bezoek van de Paus aan Bangkok wat later deze maand.



Er was een kerkdienst, dus keek ik snel even naar binnen. 




Een stukje verder in de soi is de Conception church





Het is frappant dat je niet één buitenlander hier ziet, en de mensen die er wonen zijn zeer vriendelijk. Soms groeten ze en soms groet ik als eerste, en mijn groet werd altijd beantwoord.


Mijn volgende doel waren enkele fraaie gebouwen, en ik hoopte er ook naar binnen te kunnen gaan. De eerste was Silpa Bhirasri place. Wie dat is : https://en.wikipedia.org/wiki/Silpa_Bhirasri



Er is een coffeeshop binnen , en een expositie ruimte. Ik dronk er een heerlijke ijs cappuccino.



Een leuke coffeeshop, en een aanrader als U in de buurt bent. 

Dit is dus Silpa Bhirasri, geboren als Corrado Feroci :


Ik liep weer terug naar de Samsen road om nog even een kleine tempel te bekijken, Wat Prasart Boonyawas : 





Zo dat was het voor vandaag, ik ben erg moe en stap op de Samsen road op bus 49 naar Hualampong. Daar stap ik op de metro en ga naar de kamer terug.

Ik maakte 140 foto's, als je belangstelling hebt kan je ze allemaal zien door 


Groeten uit Bangkok
Rene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten