Bangkok Hotels

woensdag 20 november 2019

Van Bang Wa via klong phasi charoen en klong bangkok yai naar pier Tha Chang



Een mond vol dus. De Bang Wa pier in Thonburi  is te bereiken met de skytrain BTS en met de metro MRT. De boot vaart vóór 0900 uur ieder half uur, en na 0900 uur om het uur. Er is op dit moment een proefperiode en tijdens deze periode is de tocht gratis. Dus als Hollander met Belgische roots was ik er als de kippen bij......55555.


Ik ging zelf met de metro vanaf Lumpini naar Bang Wa. Ik had dat gisteren ook al gedaan, maar helaas. Er waren repetities van de Koninklijke boten op de rivier en dus was er een gedeelte afgesloten voor publieke boten en zodoende werd er niet vanaf Bang Wa naar Tha Chang gevaren.


Dus vandaag maar een nieuwe poging gewaagd. Ik stapte op de boot van 1100 uur, samen met een Thais echtpaar dat al 40 jaar in New York woont. Meer passagiers waren er niet. We raakten vóór vertrek al snel aan de praat. Tijdens de boottocht hadden we daar geen tijd voor, want er moest naar "buiten" gekeken worden. Deze boot vaart eigenlijk voor forensen, en is totaal geen toeristenboot. Maar gewoon doen alsof je neus bloed......... nee hoor dat is een grapje want ik ontdekte een korte tekst in het Engels "free of charge".




De route heb ik gemarkeerd met een rood lijntje



Een relaxed tripje van 30 minuten over de klong phasi charoen en klong bangkok yai. Weer eens wat anders dan klong saen saeb. Ik maakte voor het eerst een lang filmpje, ongeveer 8 minuten. Ik ben er redelijk tevreden over, maar de pauze knop werkte niet zoals ik dat wilde, en zodoende zie je een paar keer mijn knieen :lol:

Kijk zelf maar :




Toen we dichter bij de rivier kwamen werd het drukker. Dat komt omdat er een sluis is tussen de klong en de rivier.




Geduldig wachten bij de sluis


Langs Wat Arun


En uiteindelijk bij de pier Tha Chang



alle foto's van deze boottocht  KAN JE ZIEN DOOR HIER TE KLIKKEN

Groeten uit Bangkok

Rene





6 opmerkingen:

  1. Mooi verslag Rene en leuk die filmpjes erbij, top weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Freek, ik heb er ook plezier in en heb nog veel op het programma staan.......( in willekeurige volgorde en niet op dag en uur gepland )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke filmpjes en van mooie kwaliteit!! Erg scherp!! Enne ..die knieen van jou mogen best wel gezien worden!!!😉😃

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn er nu sociaal hen gegaan. Helaas varen er vandaag ook geen boten. Jammer, onze laatste dag in Bangkok.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas weet ik niet wie dit geschreven heeft. Ben je wel op de juiste plek geweest ? De boten varen ieder heel uur, na 0900 uur.

      Verwijderen