Bangkok Hotels

donderdag 7 november 2019

Chula Street Art






Op onderstaand  overzicht zijn 15 locaties aangegeven, vlak bij de Chulalongkorn Universiteit,  waar streetart te zien is. Vandaag heb ik een poging gedaan om het allemaal eens van dichtbij te bekijken. Helaas heb ik ze niet allemaal gezien. Het begon al slecht met de twee locaties bovenin rechts op het overzicht. Ik heb alle kleine straatjes bekeken, en zelfs de buurtbewoners konden me niet helpen na het tonen van de foto !!





Ik begon bij Chula soi  12

Maar al snel zag ik de eerste, en dat gaf me de moed om verder te zoeken.




Er wordt in deze buurt veel afgebroken en daarna wordt er weer op de vrijgekomen grond gebouwd. Deze huizen en winkels zijn erg mooi om te zien maar het was er wel heel erg stil :




En ja, daar is weer een mooie muur beschildering :  




Ik liep inmiddels langs het CU Centenary park , dat is een vrij nieuw park,  info :

Ik was hier al eens eerder, toen was het net open : FOTO'S

Hier is ook een klein winkelcentrum :  I'm Park


Daar kocht ik een flesje water want ik had al redelijk wat vocht verloren.   De volgende twee muur beschilderingen waren vlak bij elkaar .  Een op de hoek, en een stukje verder nog een.




Nu begon ik het wel leuk te vinden, na de kleine teleurstelling dat ik de eerste twee niet kon vinden

Inmiddels liep ik in Chula soi 9, daar is een leuke markt, de SamYan markt. Ik maakte ook daar een paar jaar geleden  FOTO'S

lachend de overgebleven haartjes met een pincet verwijderen

Aan het eind van Chula Soi 9, op de hoek van de Rama IV road zag ik er weer een, iedere keer een zucht van verlichting slakend.........



Ik liep rechts de Rama IV op want daar zouden er ook een paar zijn volgens de overzicht tekening

In een doodlopend kort steegje zijn beide muren beschilderd




Er waren weer een paar muurschilderingen die ik niet kon vinden, op de aangegeven plek werd gebouwd, dus misschien is het overzicht wat oud.



Maar het zoeken werd goedgemaakt, toen ik de mooiste gevonden had 


Ik zag er nog een paar, en die staan ook in mijn foto album, als je ze allemaal wilt zien :


Ik kwam ook nog een oud Chinees tempeltje tegen, wat verwaarloosd maar leuk om te zien , 



Op het overzicht kaartje zie je het gebied waar ik geweest ben


Google Maps : KLIK HIER

Groeten uit Bangkok
Rene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten