Bangkok Hotels

woensdag 28 november 2018

NIEUW Pattaya Wat Nong Yai

Natuurlijk zijn er in Pattaya ook tempels, echter niet zoveel en niet zo bekend. De Wat Chai in Zuid Pattaya is de bekendste, maar ik nam vandaag een kijkje bij de Wat Nong Yai, aan de Sukhumvit road, tegenover het Bangkok Pattaya ziekenhuis.


Het openbaar vervoer in Pattaya is logistiek gezien erg slecht, maar vanuit Jomtien lukte het me toch om voor totaal 30 baht de afstand tot de tempel te overbruggen. Ik stapte op een baht bus die helemaal naar Pattaya noord reed, en ik stapte uit bij de rotonde met het dolfijn beeld. Even oversteken en daar een bahtbus tot aan de Sukhumvit road. Zo'n 100 meter verder is een loopbrug, precies ter hoogte van de tempel aan de overkant.

Er was een klas met jongens en meisjes die les kregen in de sport Krabi Krabong, even leuk om onverwachts te kunnen zien.


Ik weet zeker dat er mensen zijn die nog nooit van Krabi Krabong gehoord hebben, dus even een kleine uitleg : KLIK HIER


Probeer het maar niet na te doen :



Terug naar de tempel. Er staat ook een kleine witte tempel die je doet denken aan de witte tempel bij Chiangrai.



















Er is een kleine vijver en daar steekt een grote draak gedeeltelijk boven het water  uit.



Er waren totaal geen bezoekers, mede door de lokatie denk ik. Als je in Pattaya bent is dit eventueel goed te combineren met Mini Siam, een soort madurodam, dat ligt een klein stukje verder, schuin tegenover het ziekenhuis. In het ziekenhuis is trouwens een Starbucks en een Au Bon Pain om koffie te drinken.  



Afijn de foto's zeggen genoeg, dus als je ze allemaal wilt zien, KLIK DAN EVEN HIER








Groeten uit Pattaya

5 opmerkingen: