Bangkok Hotels

dinsdag 13 november 2018

NIEUW : Bangkok Icon Siam

Op 9 November werd in Bangkok de megamall Icon Siam geopend. Het is nu 13 November en ik ben  in Bangkok, dus tijd om snel te gaan kijken !!







Mijn foto's : KLIK HIER

Ik stapte op de Rama IV road bij de Lumpini Tower op bus 149. Dat is mijn vaste opstap halte als ik in Bangkok ben. Die bus gaat naar Thonburi en stopt op de Charoen Nakhon road bij de Icon Siam.  Andere bussen die daar stoppen zijn bijvoorbeeld 84 - 111 - 173 - 177.

Er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden om er te komen. Met een pontje de rivier overvaren, met de skytrain naar halte Krung Thonburi, en met een taxi. Vanaf die skytrain halte is het mogelijk om met een gratis shuttle bus naar de mall te gaan. En er is ook een shuttle boot service vanaf skytrain halte Saphan Taksin.

Als je binnenkomt  wordt je gelijk verrast door de mooie drijvende markt en andere Thaise culturele hoogstandjes. Prachtig om te zien en ik was bijna een uur bezig om op deze verdieping rond te kijken.
 (  kijke kijke nie kope ) .



Van de begane grond met alle culturele hoogstandjes is een website gemaakt, ook met Engelse vertaling : http://www.sooksiam.com/

Het was erg druk, maar gezellig druk en geen gedrang. De grootste drukte is op straat, de Charoen Nakhon road, waar het verkeer goed vast zat. Niet vanwege deze mall maar omdat er gewerkt wordt aan een nieuwe tak van de skytrain of metro. Aan de achterzijde is de rivierkant waar shuttle boten en de river express aan en af varen.


Op de 1e tot en met de 5e verdieping zijn veel luxe winkels met merkartikelen. Het zijn echter meestal de Japanse merken die niet in veel andere malls te koop zijn, dus gelukkig eens iets anders.

Ook zijn er diverse automerken te koop, waaronder de Rolls Royce !!


De eerste officiele Apple shop in Thailand trekt veel bekijks. Er zijn veel winkels in Thailand die Apple verkopen maar dit is de officiele winkel.


Gelukkig is mijn favoriete koffiemerk ook in deze mall te vinden, op de 5e verdieping. Amazon !



Wat foto's waarop te zien is dat het best wel een chicque mall is.





De 6e tot en met de 8e verdieping zijn nog gesloten, daar komt oa een museum. Als het zover is ga ik natuurlijk weer even kijken.

Vergeet niet om alle foto's te bekijken  KLIK HIER

Volgende week ga ik in Pattaya ook naar een nieuwe mall, Terminal 21, en zal daar ook een verslag(je) van maken.

GROETEN UIT BANGKOK

4 opmerkingen: