Bangkok Hotels

woensdag 14 november 2018

NIEUW Bangkok Tamnak Phra Mae Kuan-Im

In de Lad Phrao wijk van Bangkok staat een prachtige Chinese tempel waar het erg rustig is en waar weinig tot geen toeristen komen;  Tamnak Phra Mae Kuan-Im


De precieze locatie is  Lad Phrao road  soi Chockchai 4, en als je die ingaat is het in soi 39 aan de linkerkant. Ik ging vanaf het Victory monument met bus 8, en vanaf het begin van de Chockchai 4 stapte ik in een tuktuk , en die rijdt tot aan het eind van de soi. Je deelt de tuktuk met andere passagiers en betaald 8 baht per persoon.  Je kan er natuurlijk ook met een taxi naar toe vanaf je hotel, of vanaf metro halte Lad Prao , uitgang  3 of 4.


De pagode zie je al aan het begin van de straat, dus is het zeer makkelijk te vinden als je uit de tuktuk stapt.




Helaas was het, toen ik er was, niet mogelijk om naar boven te gaan. Wanneer dat wel mag is onduidelijk. Ik denk bijvoorbeeld aan Chinese feestdagen. Er is op het internet weinig over deze tempel te vinden, wel over de gelijknamige tempel in Chiangmai.

Om toch vanaf boven te kijken klik je op dit youtube filmpje :



De lokatie is hier :  https://goo.gl/maps/53Bdcyqziko

Mijn foto's staan : KLIK HIER


Op de binnenplaats staan honderden beelden, en ze zullen allemaal wel een betekenis hebben. Ze zijn in ieder geval erg fotogeniek.



Dit zou Confucius wel eens kunnen zijn, maar geschiedenis was niet mijn favoriete vak....


Binnen in de pagode, op de begane grond, kan je rondlopen en daar staan ook volop beelden, met de bijbehorende geldkistjes waarin je een donatie kan doen. Deze kistjes zitten tegenwoordig in veel tempels op slot omdat ook hier gestolen wordt.


Ik liep nog wat rond en kocht een flesje water, maakte foto's die je kunt zien door op boven vermelde link te klikken.

Aan de overkant is nog een Chinese tempel, dus even het straatje oversteken en weer opnieuw beginnen met rondkijken, hetgeen geen straf is !!

Helaas heb ik de naam niet kunnen vinden, maar zal deze blog aanpassen als iemand dat weet.
























Tot zover vandaag en je weet het, #durftevragen

2 opmerkingen: