Bangkok Hotels

zondag 7 januari 2018

Wat Ta Khian Nonthaburi Transformers en Floating Market


UPDATE FEBRUARI 2018: De Transformers zijn weggehaald.

Een floating market bij een tempel is in Thailand vrij normaal, maar transformers bij een tempel ? Bij de Wat Ta Khian in Nonthaburi zijn beiden aanwezig. De transformers zijn gemaakt van oud ijzer en sloopmaterialen. Volgens de monniken hebben vooral jonge kinderen nu ook wat in de tempel om te bekijken.



De tempel is vanuit Bangkok oa te bereiken met bus 127, bus 177, of bus 516, afhankelijk van je eigen locatie. Ik kwam er met bus 516 en stapte uit bij Tesco Lotus Bangyai. Daar vandaan is het met een motorbike taxi een paar minuten, kosten 20 baht . Met een taxi kom je er ook, maar ik zelf geef altijd de voorkeur aan het OV indien mogelijk. 





Ik was er al rond 1000 uur en het was al behoorlijk druk. De hitte valt op dat tijdstip nog mee en dan is het lekker om wat rond te kijken.



Een groep jonge meisjes waren dansen aan het uitvoeren. Leuk om te zien.


Deze monnik vond het prima dat ik een foto van hem maakte.


En dit zijn de doodskisten waarin gelovigen na nieuwjaar in gaan liggen. Info hierover staat in deze nieuws berichten  van Januari 2016 .




En dan sta je ineens oog in oog met drie transformers. Kinderen moeten een tempel ook "leuk" gaan vinden en met deze transformers bij de tempel gaan ze er graag naar toe.




In dit filmpje legt de monnik uit wat de bedoeling is.


Ik vond het wel een komisch gezicht. Frappant was ook dat , toen ik er was, er verder NIET EEN blanke buitenlander aanwezig was. Ik denk dat die er ook niet veel komen want ik was zelf ook een attractie !!




Onder de tempel is ook nog een ruimte die toegankelijk is via de grote kop van een tijger. En er uit ga je via de grote kop van een draak. In de ruimte beneden lopen mensen al biddend en met de wijzers van de klok mee een paar keer rond. Wat precies de betekenis hiervan is weet ik niet. 



Schoenen aan en schoenen uit, ik ga de laatste jaren naar Thailand met makkelijke instappers, dat scheelt heeeeel vaak veters los- en vastmaken 


Alle foto's : KLIK HIER

Locatie : KLIK HIER








Geen opmerkingen:

Een reactie posten