Bangkok Hotels

donderdag 11 januari 2018

Food Villa en The Circle Ratchapruek


Food Villa is een vrij nieuwe overdekte markt aan de Ratchaphruek road, dat is ten westen van Bangkok in het Taling Chan district. De markt is ruim 2 jaar geleden geopend en wordt door diverse websites vergeleken met de Ortorkor markt. Ik vind dat een beetje overdreven alhoewel de vis en fruit afdeling er prima verzorgd uitzien.




De precieze locatie is zo'n kilometer of 8 ten noorden van BTS halte BangWa. Ik ging er heen met bus 751 en ging later weer terug naar BangWa met bus 89.




Ik was er al rond 1030 uur en het was nog stil, maar dat is prima om lekker rond te snuffelen. De opzet is ruim en er komt veel licht binnen.


Geen buitenlander te zien en de Thaise mensen lachten allemaal erg vriendelijk. Foto's maken was dan ook totaal geen probleem. Ik weet niet of dit geimporteerde aardbeien zijn. De Thaise aardbeien zijn over het algemeen erg hard.


Prachtig opgemaakte fruitschalen.


En waar mensen zijn  moet gegeten worden, dit ziet er heerlijk uit



Naast Food Villa is een winkelcentrum dat bestaat uit leuke straatjes met leuke geveltjes en kleine winkeltjes,  The Circle Ratchaphruek. Ook ruim 2 jaar geleden geopend.

De website van The Circle is gehacked dus de link plaats ik niet, er is wel een facebook pagina.




Ook hier was het nog erg stil. Of het later op de dag drukker zou worden betwijfel ik. Wellicht in de avond uren. Er is een weldaad aan winkelcentra en markten in en buiten Bangkok.




Alle foto's : KLIK HIER

Locatie :  KLIK HIER




Geen opmerkingen:

Een reactie posten