Bangkok Hotels

zaterdag 6 januari 2018

Central Westgate Nonthaburi

Deze grote shoppingmall is in Augustus 2015 geopend. Ik wilde er al lang een kijkje nemen,  maar het is een stuk buiten de stad, en heb ik dus gewacht tot de nieuwe metro "purple line" geopend was. Die is eind 2016 geopend en vandaag was het zover.....Ik ga naar Central Westgate..!!


Als je in Bangkok zelf vlak bij een metro station bent, dan ga je met de "blue line" naar eindpunt Tao Poon. Koop een kaartje naar halte Talad Bang Yai. Bij Tao Poon stap je over over op de purple line en stap dus bij Talad Bang Yai uit. Je ziet het vanzelf, en er is een loopbrug van de metro naar de mall. Zowel in de purple line als in de shopping mall zag ik zeer weinig farang ( blanke buitenlander ).


De complete reis kost maximaal 80 baht, en je ziet maar liefst ruim 30 stations langs komen, en de totale rit duurt ongeveer een uur. Waar voor je geld dus.........


Ik heb zelf al bijna 3 jaar een "elder" card voor de metro die recht geeft op 50% korting. De kaart blijft 2 jaar geldig na het laatste gebruik. Voor de skytrain heb ik trouwens een rabbit card, zonder korting. Soms 1 of 2 baht goedkoper per rit  ivm met vooraf betaling.


Buitenlanders krijgen dus geen korting bij de skytrain van 50% als ze 65+ zijn, Thaise mensen wel.

Central Westgate is onderdeel van de Central Group die door heel het land grote shoppingmalls beheert, de een nog groter dan de andere. In Nederland ging V&D failliet en hier blijven ze maar bouwen.

Er wordt naast Central Westgate ook een IKEA gebouwd, de 2e in Bangkok. De eerste is bij Mega Bangna. En er is er ook een in Phuket.





Alle bekende Thaise winkels zijn aanwezig, alsmede de bekende koffieshops. Ik dronk dus koffie bij Amazon waar men in de rij stond.


Het viel me op dat de Tops super market hier echt super groot is. Ik doe vaak boodschappen bij Tops market in het Silom Complex, maar deze is echt waanzinnig groot.



En wat een mooie moderne goudwinkels, die zien er anders uit dan die in Chinatown.



De jeugd kan zich ook volop vermaken, van karaoke tot dansles, van hijskraantjes zoals op de kermis, tot sport spelletjes.

Deze meisjes hadden er plezier in. Ze konden mij alleen maar zien maar niet horen toen ik vroeg om een foto te mogen maken. Maar de vingers gingen omhoog, dus klik klik...





Doe goede loopschoenen aan als je hier eens wilt gaan kijken, of laat je rondrijden.


Voor kinderen is er ook vervoer.


Het waren twee leuke uurtjes bij Central Westgate, en ik ging op dezelfde manier als op de heenweg weer terug, met de metro. Morgen hoop ik hier weer in de buurt te zijn, dan heb ik een ander doel, en dan ga ik ook een gedeelte met de bus.

Alle foto's :  KLIK HIER 

Locatie : KLIK HIER



Website Central Westgate : http://www.centralplaza.co.th/westgate

Website IKEA :  http://www.ikea.com/th/en/





2 opmerkingen:

  1. Waanzinnig mooi!! Valt me steeds weer op dat alles ook zo schoon en netjes is!! Beetje jammer dat we zo'n shopping Wall hier niet hebben...dan wist ik het wel��
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze is vrij nieuw, en zo zijn er tientallen,en er wordt nog steeds gebouwd.

    BeantwoordenVerwijderen