Bangkok Hotels

dinsdag 28 november 2017

Bangkok Wat Intharawihan en het Coin Museum

Na een weekend Pattaya ga ik weer verder met de "zwerftochten" door Bangkok. Vandaag bezocht ik  Wat Intharawihan, daar staat een boedda beeld van 32 meter hoog, maar.......................




Helaas, het boedda beeld staat sinds afgelopen September 2017 in de steigers, en volgens de info aldaar is dat tot eind Maart 2018. Ik ben in Mei weer in Bangkok dus dan ga ik bovenstaande foto nog een keer maken maar dan hopelijk zonder de steigers.



Er is echter nog genoeg te zien op het terrein van de tempel,
 dus maakte ik weer de nodige foto's.
Info over deze tempel staat : KLIK HIER

In de nabije omgeving is genoeg te zien, oa het museum van de BOT, Bank of Thailand, in een voormalig paleis. Je kan er ook over de Rama VIII brug wandelen en aan de overkant is een leuk parkje.

Alle foto's van de tempel : KLIK HIER
Locatie, op loopafstand van KhaoSan Road: KLIK HIER




In de buurt is ook het  coin museum, en dat was mijn volgende doel.



Je wordt er vriendelijk ontvangen en de entree is gratis. Je krijgt er een rondleiding, en in mijn geval was het een prive rondleiding want er waren verder geen bezoekers.

De rondleiding is echter zeer kort, ik denk 15 minuten. Je mag als bezoeker in twee kamers. In een ervan is een 360 graden in het rond presentatie die best wel goed gemaakt is. De uitleg ervan is echter alleen in het Thais.


In de 2e kamer zie je de oorsprong van betaalmiddelen in verschillende wereld delen. De Thaise mensen hebben echt hun best gedaan om het allemaal aantrekkelijk te maken, dus ga er ook eens een kijkje nemen. Dit museum is bijna "om de hoek" van Khaosan Road.



Het museum heeft een website : http://coinmuseum.treasury.go.th/

Ik maakte er nog een paar foto's, en die staan : HIER

Locatie : KLIK HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten