Bangkok Hotels

zaterdag 5 december 2015

5 December in Bangkok

Het is 5 December , de Koning van Thailand is vandaag 88 jaar geworden .

Ieder jaar zijn er veel feestelijkheden in heel het land en hier in Bangkok  vooral in en om de grote boulevards Ratchadamnoen Klang en Nua die feestelijk verlicht zijn. Ook bij Sanam Luang zijn er volop activiteiten en demonstraties.

Ik zag oa demonstraties van Krabi Krabong https://en.wikipedia.org/wiki/Krabi-krabong en van het maken van Thaise vliegers .

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sanam_Luang


De Sanam Luang is een groot openlucht terrein grenzend aan de grote tempel Wat Phra Keaw . Vroeger was hier tot 1978 ook de bekende weekend markt die nu op Chatuchak is .Ik heb de weekend markt op de Sanam Luang nog meegemaakt in de begin jaren 70 toen ik voor de KLM werkte.

Op de Sanam Luang zijn meestal de Koninklijke feestelijkheden maar ook crematies van leden van het Koninklijk huis.

De meeste mensen trekken een geel shirt aan hetgeen betekent dat ze Koninklijk gezind zijn , en veel van die shirts waren vandaag de shirts van het komende Bike for Dad aanstaande Vrijdag 11 December.

Die shirts zijn volgens mij met miljoenen verkocht want je ziet bijna niets anders meer.

Afijn , even terug naar de Sanam Luang.  Er werd volop eten gratis uitgedeeld aan de mensen die trek hadden . Ze stonden dan ook in lange rijen geduldig op hun beurt te wachten.


Je kon ook gratis naar de kapper ,maar ik ben drie dagen geleden al in Pattaya naar de kapper geweest en moest daar 100 baht voor betalen , nog geen 3 euro. Nee ik zou hier trouwens ook geen gebruik van gemaakt hebben .


Het eten zag er prima uit en overal waar ik foto's maakte werd vriendelijk gevraagd of ik ook wat wilde. Hoezoe is de Thai niet meer vriendelijk ? Ik merk er niets van en vriendelijkheid begint bij jezelf. Als je lacht lacht men terug , als je groet groet men terug , dat is al jaren mijn ervaring en nog steeds.


Ik kon toch de verleiding niet weerstaan toen ik zag dat er gratis magnums uitgedeeld werden,mijn favoriete ijsje. Dus daarvoor ben ik wel in de rij gaan staan en het ijsje was overheerlijk mmmmm


Het vuurwerk voor later vanavond stond ook al opgesteld :



Alle foto's : Klik Hier

Morgen doe ik rustig aan , ik heb de laatste 3 dagen veel te veel gelopen. Maar het is zo ontzettend leuk en er is zo ontzettend veel te zien en te doen. Dus ga ik morgen naar de bioscoop en daarna nog even naar het Street Festival in het Lumpini park kijken.

Volgende week Zondag de 13e ga ik met de trein naar Nakhon Ratchasima , ik blijf daar een nacht . Ik heb de treinkaartjes en het hotel al geboekt. Ik ben benieuwd wat ik daar ga meemaken, ik was er nog niet eerder.  https://nl.wikipedia.org/wiki/Nakhon_Ratchasima_(stad)

Groeten uit Bangkok

Rene

2 opmerkingen:

  1. Hi René,
    zoals je wellicht nog weet woon ik in Khorat. Stuur mij een email ik geef je mijn telefoonnummer (wil ik hier niet publiceren).
    Gr.,
    Rob

    BeantwoordenVerwijderen