Bangkok Hotels

vrijdag 9 december 2022

BANGKOK BLOEMENFESTIVAL IN HET RAMA IX PARK


Ieder jaar is er een bloemen festival in het Rama IX park in Bangkok. Dat is meestal vanaf 1 December, en duurt 10 dagen. Ik was er al twee keer eerder, gewoon om even de drukte van Bangkok te ontsnappen, en ook omdat ik het leuk vind.

Ik reis graag met het OV in Bangkok, dus nu ook. Eerst met de MRT metro naar Petchaburi road, overstappen op de ARL Airport Rail Link naar Hua Mak. Daar nam ik bus 145 naar Paradise Park, en als laatste stapte ik op een motor taxi voor 10 baht naar het park. Met een taxi kan het natuurlijk ook. De lokatie is HIER

Voor de entreekosten hoefde ik het ook niet te laten, slechts 10 baht



Het was nog vroeg, dus was het lekker rustig. De meeste bezoekers gaan naar buiten evenementen als de temperatuur wat zakt, dus na 1700 uur.  Ik was hier ook in 2017 en in 2019. 



Als je ooit in de gelegenheid bent om het park te bezoeken, laat in de middag, ook als er geen bloemenfestival is, combineer het dan met de "beroemde" treinmarkt aan de Srinagarindra  road, de afstand tussen deze beide locaties is slechts 2 kilometer.


De bloemen en planten staan er nog goed bij, het festival duurt al 8 dagen. Er zal in de avond wel genoeg water gesproeid worden.



Zelfs een perk met zonnebloemen zag er goed uit, alhoewel hier en daar wel wat "slijtage" te zien was.



Een vaste attractie, dus altijd te bekijken, is een hal met cactussen en vetplanten.



Ik heb er zo'n 2 uur rond gelopen, en toen vond ik het wel genoeg. Dus weer met het OV terug naar "huis". Dit keer met bus 145 naar The Mall Bangkapi, met de klong boot naar Pratunam, en daar met bus 74 naar mijn vaste halte aan de Rama IV road.


Als je alle foto's wilt bekijken, KLIK DAN HIER

De verhaaltjes van 2017 en 2019 staan nog online, dus als je die ook wilt lezen :


Groeten uit Bangkok



                             

Geen opmerkingen:

Een reactie posten