Bangkok Hotels

dinsdag 10 december 2019

Nonthaburi Wat Kongkha

Wat Kongkha ligt aan de "Bangkok Western Outer Ring Road", in Nonthaburi. Wat naar het noorden is shopping mall Central Westgate, en wat naar het zuiden is de Wat Takien floating market.



Bij Central Westgate is een metrohalte, Talad BangYai, en daar stapte ik op bus 516 in zuidelijke richting.


Toen ik uit de bus stapte liep ik een stukje terug, voorbij de tempelingang. Daar staan duizenden beeldjes langs de weg. Of die te koop zijn of bij de tempel horen is me onduidelijk. Er was ook niemand bij. Filmpje :


Er staan bij de tempel twee grote beelden van Luang Pu Thuat. 


Door heel Thailand staan beelden van hem bij tempels, omdat hij erg aanbeden en vereerd werd. Het grootste beeld staat in Huahin.



Het is een mooi complex en natuurlijk weer een prima plek om foto's te maken. Er was net een crematie aan de gang, mensen zaten te eten en vroegen of ik ook wat wilde. Ik sloeg dat vriendelijk af en maakte er ook geen foto's van. Maar wel van al die mooie beelden.



De tempel ligt aan de klong BangYai. Bij een tempel aan het water zijn altijd enorm veel vissen te zien, en die worden niet gevangen en niet gegeten. Die horen bij de tempel en worden door bezoekers met brood en korrels gevoerd. 



Over de klong is een apart bruggetje, ik liep er over  maar aan de andere kant was niets interessants te zien, behalve dan zicht op de tempel.




Ik maakte weer veel foto's en als je ze wilt zien, 





Groeten uit Bangkok
Rene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten