Bangkok Hotels

maandag 23 december 2019

Een lang weekend naar Phrae in het noorden van Thailand



Phrae ligt in het noorden van Thailand, tussen Lampang en Nan. Het is een rustig provincie stadje maar er is genoeg te zien. Daarom wilde ik er heen. Ik vloog met Nok Air vanaf het Don Meuang vliegveld in Bangkok en logeerde in Phrae in het Huern Na Na hotel. 
Er is geen treinstation, het dichtstbijzijnde station is DenChai. Daar vandaan rijden minibusjes naar Phrae.




Dag 1:

Ik had via het hotel een auto met chauffeur geregeld die me naar  6 "attracties' zou rijden. De chauffeur stelde zich voor als David en sprak goed Engels. Ik had een lijst gemaakt en de volgorde had ik volgens mij goed gepland, want hij ging akkoord. Als hij een andere volgorde had willen rijden was dat ook prima geweest.


Ban Thung Hong

บ้านทุ่งโฮ้ง


Dat is een kleine gemeenschap buiten Phrae, en is bekend om het maken van indigo gekleurde kleding, dat is voor mij gewoon blauw. Helaas was er niet te zien hoe de kleding geverfd wordt, maar om je een idee te geven van de mode, een paar foto's. Ik vind het zelf niet mooi.




Phae Mueang Phi

แพะเมืองผี


Een park met rotsformaties die zo ontstaan zijn door erosie




Wat Na Khu Ha

วัดนาคูหา


Een mooi veld , vol met rijstplantages waar je via een bamboo loopbrug over kan lopen. Erg mooi. Dit is pas een paar jaar oud. Ik zag foto's met alleen maar groene velden. Nu is het er kurkdroog en de grond is gebarsten. Aan de rand van het veld staat een mooi boedda beeld.




Golden Rock temple, wat phrat that din kwaen

พระธาตุอินทร์แขวน


Een mooi complex in de bergen, maar niet al te ver van Phrae



Wat Phra That Doi Leng

วัดพระธาตุดอยเล็ง


Ten zuiden van Phrae, in de bergen



Wat Phra That Cho Hae

วัดพระธาตุช่อแฮ


Een van de bekendste tempels van Phrae, ook in de bergen. Te bereiken via een trap




Dag 2:

In Phrae staan erg veel houten huizen. Een aantal zijn van teakhout, en erg mooi. Een paar zijn open voor publiek. Ik had er 5 op mijn lijst gezet, dus de wandeling vanuit mijn hotel kon beginnen.

Vongburi House   https://goo.gl/maps/AUHQKED7UFtGBpN9A




Baan Pratubjai  https://goo.gl/maps/p4yx2gEuYp7gcBDF9

Het Vongburi house, toegang 30 baht :




Khum Chao Luang, toegang gratis





Wichai Ratcha

Dit huis staat helemaal leeg, maar is 'savonds mooi verlicht. 





Ban Chao Nan Chaiwong 

Dit huis is niet open voor publiek, dus moest ik genoegen nemen met een foto buiten de poort.




En als laatste Baan Pratubjai, een mooi huis op veel teakhouten pilaren gebouwd. Toegangsprijs voor Thai 40 baht en voor buitenlanders 100 baht !!







Op Zaterdag is er een zogenaamde "walkingstreet" markt. De lokatie is HIER
De markt is erg populair want het was erg druk. Openingstijden zijn van ongeveer 1600 uur tot 2100 uur.





Dag 3 : 

In Phrae zijn er veel tempels, de een nog mooier dan de ander. Ik heb er veel gezien, en natuurlijk ook veel foto's gemaakt.  Als je alle foto's wilt zien, meer dan 400 over 3 dagen, 

KLIK DAN HIER

Als je iets wilt vragen, stel je vraag gerust en ik zal proberen het te beantwoorden.

Een must om te zien is Wat Phong Sunan :






Ook erg mooi is Wat Sa Bo Kaeo :




En de mooiste, en die stond niet op mijn lijst, vond ik Wat Sawanka Niwet






Een filmpje, ook bij Wat Sawankha Niwet



Ik geloof dat ik alles gezien heb wat ik wilde zien, ik heb me in ieder geval niet verveeld. Het hotel was fantastisch en het personeel super spontaan vriendelijk.



Als je met de auto naar Phrae rijdt, vanaf Chiangmai over route 101, vergeet dan niet bij Denchai een bezoek te brengen aan  Wat Phra That Suthon Mongkhon Khiri, ik was hier al eerder.
foto's KLIK HIER  lokatie HIER


Alle foto's van Phrae : KLIK HIER

#durftevragen


Groeten uit Bangkok
Rene

2 opmerkingen:

  1. Weer een leuk verslag, René. Ik lees ze met plezier. Alsof ik er zelf bij ben......;) gr. Cor

    BeantwoordenVerwijderen