Bangkok Hotels

zaterdag 28 december 2019

DonWai Floating Market in het SamPhran district Nakhon Pathom



Op ongeveer 30 kilometer ten westen van Bangkok, in het district Samphran, provincie Nakhon Pathom, is de Don Wai markt. Het wordt floating market genoemd omdat het aan de rivier de Tha Chin ligt.  Wat een prachtige orchideeen boeketjes voor weinig geld.


Deze zeer grote markt is met het openbaar vervoer erg makkelijk te bereiken met ( airco ) bus 556, die ook bij het Democracy Monument in Bangkok stopt, dus ideaal voor mensen die in de buurt van KhaoSan verblijven. De kosten voor de één uur durende busrit is 25 baht. En je stapt uit bij  de bushalte met de naam van de markt Talad Don Wai.


Vanaf de weg loop je langs de tempel Wat Don Wai, om bij de markt te komen. De tempel is erg mooi, maar die sla ik even over............. Ik maakte er wel een paar foto's, die staan in het album waarvan ik de link later plaats.

Er zijn veel restaurants, allemaal aan de rivier. Een kijkje in een van de keukens :



Op de rivier kan je ook een boottocht maken, er  zijn verschillende kramen waar je een kaartje kan kopen.


De markt is op alle dagen van de week open, maar op Zaterdag en Zondag is de meeste activiteit, ik ging op Zaterdag, en het was erg druk. 

Een zelfgemaakt filmpje :



Wat een drukte


Er is van alles te koop, en de versmarkt ziet er zeer schoon uit, en de producten zijn vers en van prima kwaliteit.



Het viel me op dat hier ontzettend veel vers gekookte eend verkocht wordt, en de prijs is ongeveer 350-400 baht voor een eend. Dat is ongeveer 10-12 euro. Is dat duur ? 



Bij een tempel aan een rivier zijn veel vissen, en die moeten ook eten, en hier komen ze niets te kort.



Filmpje :


Echte Thaise koffie, maar gelukkig is er ook een Cafe Amazon !! Dat is voor mij persoonlijk prettiger.


Ik heb in Thailand al aardig wat markten gezien, maar deze is wel een van de betere.  De locatie is HIER


Als je met eigen vervoer bent, is het te combineren met een bezoek aan de "drakentempel" Wat Samphran 


En ook met het enorm grote park Puttamonthon, zie foto's KLIK HIER


Al mijn foto's van dit markt bezoek : STAAN HIER



Groeten uit Bangkok
Rene




Geen opmerkingen:

Een reactie posten