Bangkok Hotels

woensdag 18 december 2019

Bangkok Baan BangKhen Retro Museum en Restaurant


Baan Bang Khen bestaat uit een aantal musea in speciaal gebouwde oude huizen. Elk huis vertoont een onderdeel van het dagelijks leven van meer dan een halve eeuw geleden. Een kapper, een kruideniers winkel, een apotheek, een radio winkel, enz.




Dit project is geopend in januari 2017 en is het geesteskind van restauranteigenaar Sompong Pisankitvanich, die besloot om dit perceel van 5 rai (0,8 hectare) om te vormen tot een vintage displayruimte, zowel  binnen als buiten.


De toegangsprijs is 20 baht, en als je je bonnetje inlevert bij aankoop van een drankje of wat te eten in het restaurant, krijg je dat bedrag als korting terug. Het was niet druk, maar zoals meestal ben ik al erg vroeg aanwezig op mijn doel !! Vandaag was het rond 11:00 am. Later werd het wat drukker. Ik denk dat de beste tijd laat in de middag of in de avond is.

De lokatie is in het noorden van Bangkok, iets ten zuiden van het Don Meuang vliegveld. Je kan er met een taxi heen, maar ook, zoals ik deed, met de bus vanaf het Victory Monument, bus 26, 34, 39 en 59 stoppen daarvandaan voor de deur van Baan Bangkhen.

UPDATE 17-05-2020

En binnenkort stopt de skytrain BTS er ook vlakbij, halte N16 , 11th Infantry Regiment.

Google lokatie : KLIK HIER

Ik dronk er alleen koffie, en kreeg dus ook 20 baht korting. Je krijgt een apparaatje na je bestelling, gaat ergens zitten, en als je "gebeld" wordt is je bestelling klaar. Dit systeem had ik al eens ergens anders in Bangkok gezien.



In het restaurant staan ook veel retro spullen, leuk om te bekijken. Retro is IN en op steeds meer plaatsen in Bangkok kom je het tegen.




Een erg oude filmprojector; voor de kenners en liefhebbers een "juweeltje".



Zelf vond ik de oude Chevrolet toch wel het mooiste



Er is ook nog een Coca Cola museum. Oude flesjes cola met speciale etiketten, oude kratjes, en andere coca cola verzamel spullen.





Een leuke plek in Bangkok om je een paar uurtjes te vermaken.
Ik maakte weer veel foto's en die kan je zien DOOR HIER EVEN TE KLIKKEN

Groeten uit Bangkok
Rene




2 opmerkingen:

  1. Gaaf erg leuk René!! De Chevrolet valt hier ook in de smaak!!��
    Je hebt al weer aardig wat gezien en ondernomen!!
    Groetjesss Joop en Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zou ook nog een Ford Thunderbird moeten zijn, maar die heb ik niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen