Bangkok Hotels

zondag 10 november 2019

De oude Hua Takhe Markt in Lat Krabang



De meer dan honderd jaar oude markt is gelegen aan de klong Prawet Burirom in Lat Krabang, en bestaat uit houten gebouwen van twee verdiepingen. Het is vanuit Bangkok een stukje voorbij het Suvarnabhumi vliegveld.

Ik ging er een kijkje nemen en nam op de heenreis de trein vanaf het Hualampong station. Nu kan dat nog maar er wordt in BangSue een nieuw station gebouwd.

Ik maakte eerst nog twee, en ik vind ze zelf erg mooi, foto's vanuit de stilstaande trein, met uitzicht op de Eastern and Oriental Express trein.



De trein van 10:10 uur vertrok slechts een paar minuten te laat, en de reis van een uur naar Hua Takhe kon beginnen. En dat allemaal voor slechts 7 baht.



Daar aangekomen was ik eigenlijk van plan om naar de markt te gaan lopen, volgens Google maps ongeveer 20 minuten. Ik nam toch maar een motor taxi en die bracht me voor 40 baht naar het begin van Soi Lat Krabang 17. Route :  KLIK HIER



Aan het eind van deze soi, waar een dagmarkt is, ga je even naar links en gelijk naar rechts, loop het bruggetje over en je bent bij de oude Hua Takhe markt.  Ik had gelezen dat deze markt alleen op het eerste weekend van iedere maand geopend is. Het was er niet druk maar er was veel geopend om toch een goede indruk te krijgen.


De naam betekent "krokodillen kop" KLIK VOOR WIKI UITLEG


Ik zag al gelijk een oude kapsalon die als "museum" is ingericht. Die stoelen zijn gedeeltelijk van hout en op een stoel lag een foto van Koning Rama IX



De mensen zijn erg vriendelijk en je bent er erg welkom



Jammer voor de mensen daar dat het er zo stil is, wellicht is het toch beter om op de eerste Zaterdag of Zondag van de maand te gaan kijken. Maar ik vond het niet erg dat het stil was, ik kon op mijn gemak rondlopen en mijn ogen de kost geven.



Er is gelegenheid om wat te eten, en er zijn een paar koffieshops om een bakkie te drinken. Ik nam een cappuccino voor slechts 30 baht !!




Toen ik genoeg gezien had  ging ik over de terugreis nadenken. Met de trein van 13:16 of die van 14:35.   Maar het is de bus geworden !!  Dus even teruglopen naar de plek waar ik met de motorbike ben afgezet, de weg oversteken naar de bushalte. Daar komt oa bus 1013, die staat niet op google maps. Er zijn twee bussen met nummer 1013, een minibus ( neem die NIET ) en een grote bus. De grote bus rijdt helemaal via de Lat Krabang road en de Onnut road, naar de hoek van de Sukhumvit road bij BigC, en daar is een skytrain halte om je reis verder te vervolgen. Het busritje duurt ruim een uur, dus net zo lang als de trein, en kost 20 baht.

Het vervoer in Lat Krabang staat op deze site :



Alle foto's van deze mooie plek  STAAN HIER

Lokatie : KLIK HIER

Groeten uit Bangkok
Rene



4 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Rene, heb je een andere camera? Ik persoonlijk hou van Lat Krabang en Samut Prakan, leuk om dit te zien. Ga zo door, doe je toch wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Freek. Ik maak normaal mijn foto's met een eenvoudige Samsung pocket camera. Maar ik schakel langzaam over naar mijn smartphone, die foto's zijn toch beter.

      Verwijderen
  2. Wat een mooie trip weer Rene. Ik geniet van je stukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Riet, er is zo enorm veel te zien hier, ook deze 3 maanden zal niet genoeg zijn om alles te zien. Dus blijf ik komen 5555

    BeantwoordenVerwijderen