Bangkok Hotels

woensdag 27 november 2019

Bangkok Peuan Deratchan Mini ZOO

Helaas bestaat de grote dierentuin van Bangkok, Dusit Zoo, al een paar jaar niet meer. En de dierentuin op het dak van de Pata Mall wordt van alle kanten bekritiseerd. En er zijn ook veel zogenaamde 'dierencafe's'. Maar vandaag ging ik een kijkje nemen in een mini zoo, even ten zuiden van het Don Muang vliegveld. Deze zoo is onderdeel van het Wildlife Fund Thailand.

Iemand vroeg me of deze dierentuin een soort opvang is voor ex huisdieren. Ik weet het niet maar dat is mogelijk omdat het Wildlife Fund Thailand er naast gevestigd is.


Ik kwam er met bus 26 vanaf het Victory monument, en stapte op de hoek van RamIntra soi 5 uit. Een stukje verder aan de overkant is het Lumpini boks stadion. Ik liep soi 5 in, hier zijn erg veel eettentjes. Ik zag hier ook een paar mooie huizen, คุ้มเจ้าสัว,Khumchaosua.
Volgens Google een trouw locatie.



Google Lokatie



Vanaf de bushalte is het ongeveer 10 minuten lopen naar de mini zoo. De entree is gratis maar een donatie is welkom. Op Maandag gesloten. Ik was de enige bezoeker !! . Er zijn geen grote wilde dieren, het is immers een mini zoo.



Bij binnenkomst wordt je begroet door een paar papegaaien die van alles roepen, dus ik riep maar wat terug. Ze zitten niet in kooien maar wel aan een ketting.





De leguaan is erg mooi, en hij had belangstelling voor me, net als de papegaaien en de andere dieren. Of ze al lang geen buitenlander gezien hebben, ik weet het niet maar je zou zeggen dat het lang geleden is hahaha. 




Er zijn toiletten en een souvenir winkeltje, maar er is geen gelegenheid om iets te drinken of te eten. Maar is de soi is er genoeg gelegenheid voor.

Het is een mini zoo dus ben je er geen uren. Als je met kinderen in de buurt bent is het toch leuk om even te gaan kijken. Ik zoek in Bangkok altijd naar aparte bezienswaardigheden en dit is er ook weer een van.  Ik maakte een aantal foto's die je HIER kunt zien.

Een verslag van de PATA ZOO, STAAT HIER

Foto's van de voormalige DUSIT ZOO, STAAN HIER




Groeten uit Bangkok
Rene




Geen opmerkingen:

Een reactie posten