Bangkok Hotels

vrijdag 17 november 2017

PATA shoppingmall en PATA ZOO




Er zijn veel organisaties, waaronder het WWFT in Thailand, die willen dat deze dierentuin gesloten wordt ivm de erbarmelijke omstandigheden waarin de dieren leven. Mijn dilemma was dus gaan of niet gaan. Ik ging.

De Nederlander Edwin Wiek die de leiding heeft van het WWFT vecht al jaren tegen dierenmishandeling hetgeen hem niet altijd in dank werd afgenomen.


Ik heb erg veel over deze dierentuin gelezen en wilde met eigen ogen en als leek eens een kijkje gaan nemen. De dierentuin is op de 6e en 7e verdieping van de PATA shopping mall. Ja je leest het goed, in een warenhuis !!



Het warenhuis is aan de Thonburi kant van de rivier, niet ver van de Phra Pin Klao brug. Er stoppen tientallen bussen pal voor het warenhuis dus het is voor belangstellenden makkelijk te bereiken.


Ik betaalde 200 baht entree, en mocht toen naar boven, naar de 6e en 7e verdieping waar de dierentuin is.

Op de 6e verdieping zijn hoofdzakelijk reptielen zoals slangen te zien, zoals deze cobra .


Het was erg rustig, en dat had ik eigenlijk wel verwacht. Als de dierentuin gesloten was dan had me dat ook niet verbaasd omdat er veel tegenstand is.

Boven op het dak heb je een mooi uitzicht op de Rama VIII brug.


Mijn eerste indruk was dat het allemaal erg oud was en soms slecht onderhouden. Er werd echter volop schoongemaakt, zelfs met een hoge druk spuit.


Als ik de nieuwsberichten lees over de erbarmelijke toestanden dan wordt er vaak verwezen naar de 31 jarige gorilla Bua Noi  ( kleine lotus ) die helemaal alleen is.







De afstand tussen de kooien en het publiek is minimaal en je kan de dieren dus aanraken. Behalve bij Bua Noi, die zit achter glas. Of hier ongelukken gebeurt zijn is me niet bekend. Maar zodoende krijg je ook dit te zien. Een aap die op een leeg cola blikje aan het kauwen is.





Ik maakte behoorlijk wat foto's , en als je die wilt zien, klik je gewoon even :




Locatie : KLIK HIER

Wil je in Bangkok met kinderen naar een dierentuin, dan ga je naar de DUSIT zoo, daar is het lichter, veel groter en ruimer, en vooral voor de kinderen erg leuk. Kinderen zullen in de PATA dierentuin merken dat sommige dieren het er niet prettig vinden om te verblijven. Ik ben toch blij dat ik er geweest ben. 

UPDATE : DE DUSIT ZOO IS INMIDDELS GESLOTEN EN VERHUIST NAAR EEN ANDERE LOKATIE .

Foto's van de DUSIT zoo : KLIK HIER




Geen opmerkingen:

Een reactie posten