Bangkok Hotels

vrijdag 12 juli 2019

NIEUW Bangkok Icon Siam Candle Festival 2019


Vanaf vandaag 12 Juli, tot en met 17 Juli is er in het Icon Siam Bangkok een kaarsen festival. Ik ging er een kijkje nemen en maakte weer veel foto's, die ik graag met jullie wil delen.




Het kaarsen festival is ter ere van  Alsalha Bucha, een Bhoeddistische dag, en Khao Pansa is de dag erna en tevens het begin van een 3 maanden durende vastentijd voor de monniken. Deze dagen zijn ieder jaar op een andere dag, dat heeft met de stand van de maan te maken.


Op de eerste verdieping, FL1, worden demonstraties gegeven in de Rassada Hall, en de beroemde Weera Meesook was er vandaag ook. Hij maakte veel prijswinnende ontwerpen van praalwagens in Ubon Ratchathani. 


Deze foto : Bangkok Post

Ik mocht een bloem van kaarsvet maken, en de dames hielpen me goed hoor; het is maar een idee hoe het precies werkt. Ik had dat vroeger in mijn geboortestad Gouda wel eens gezien bij de toenmalige kaarsenfabriek.




Ben je in Bangkok, het is leuk om te gaan kijken, en er is natuurlijk nog meer te zien in Icon Siam, zoals de geweldige floating market op de begane grond. Ik was er al een keer toen het net een paar dagen open was, lees mijn verslag hieronder om oa te lezen hoe je er kan komen. 


O ja , alle foto's van vandaag staan : HIER


Locatie : KLIK HIER


Filmpje met uitzicht van een van de bovenste verdiepingen : 


Groeten uit Bangkok
Rene




4 opmerkingen:

  1. Schitterend weer Rene zegt Mijndert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Mijndert, dat heb je snel bekeken hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi weer Rene. Wat doen ze met die kaarsen? Is het alleen figuren van kaarsvet of worden ze ook gebrand?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen flauw idee. Ik ga Maandag naar Ubon Ratchathani en zal proberen er een antwoord op te krijgen. Ik weet wel dat de praalwagens na de optochten nog lange tijd bij tempels blijven staan.

    BeantwoordenVerwijderen