Bangkok Hotels

woensdag 10 juli 2019

SRT station ChomThong Bangkok en Wat Dhammakaya

Langs de spoorlijn van WongWianYai naar Mahachai Samut Sakhon liggen interessante buurten. Vandaag ging ik naar ChomThong, niet met de trein maar met de bus. De treinreis maakte ik al vaak genoeg dus reis ik nu af en toe met de bus de stationnetjes af.



Met bus 111 ging ik naar halte Wutthakat soi 42. Om dan bij het stationnetje te komen moet je langs de spoorbaan lopen, en af en toe opzij springen voor een motorfiets. Het treintje rijdt maar een paar keer per dag en ik had uitgerekend hoe laat de trein hier zou passeren zodat ik dat kon filmen .



Er stonden twee Duitse dames op de trein te wachten en ik groette ze vriendelijk. Er zaten een paar Thaise dames met een baby op een bankje die ook vriendelijk naar me lachten en vroegen waarom ik niet mee ging. Ik wilde naar de tempel, en moest daarvoor over het spoorviaduct lopen. Allemaal losliggende planken en gaten, het zou in Nederland 100% afgekeurd worden.



Ik begreep dat hier veel water is en sommige delen zijn moeilijk bereikbaar. Onder de spoorbrug door maakte ik nog een foto van een huis aan het water.

De tempel die langs de spoorlijn ligt is erg mooi, en er heerst een enorme stilte. Er was niemand te bekennen. Ik maakte er een aantal foto's. Google maps noemt deze tempel ook 

       Wat Ratcha Orasaram Ratchaworawihan (Chom Thong)





Zelfs de zon scheen tussen de wolken door, en dat is altijd erg fijn als je foto's aan het maken bent.



Ik kwam een leuke blog tegen van iemand die hier ook was :

http://www.doseoflife.com/kids-trains-temples/



Als je alle foto's van vandaag wilt zien KLIK DAN HIER

Van een wandeling die ik maakte tussen station Talad Phlu en WongWianYai maakte ik ook een verhaaltje :

https://ikbeninbangkok.blogspot.com/2018/01/een-wandeling-van-talad-phlu-trein.html




Locatie : KLIK HIER

Groeten uit Bangkok
Rene


4 opmerkingen:

  1. Graag gedaan Freek, en jij bedankt voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was weer een mooie trip...en leuke info en foto's..
    Groetjes...
    Reginald en Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Reginald en Martin, ik vind het gewoon erg leuk om van de toeristische routes af te gaan. Dat heb ik allemaal al zo vaak gezien.

    BeantwoordenVerwijderen