Bangkok Hotels

vrijdag 28 juni 2019

NIEUW Bangkok Samrong : Luang Pu Thuat





https://en.wikipedia.org/wiki/Luang_Pu_Thuat    หลวงปู่ทวด สำโรง

Luang Pu Thuat was een monnik die erg aanbeden en vereerd wordt, er staan beelden van hem door heel Thailand. Bij een bekende tempel in Huahin en zoals hier in Bangkok.

Zijn geschiedenis kan je lezen door op bovenstaande link te klikken

Ik ging er vandaag een kijkje nemen. De Chinese tempel bevind zich aan de Samrong klong aan de linker achterkant van het Imperial World shopping center.



Toen ik er aankwam was er een plechtigheid aan de gang, en ik kreeg toestemming om foto's te maken.




Ik maakte een aantal foto's van deze plechtigheid, en zal later de link geven om alle foto's te bekijken.

Leuk om dat mee te maken, ik viel dus weer in de prijzen !!




De tempel staat bij de Samrong klong, en dat is niet zo mooi. Krotten langs de waterkant en vies zwart stinkend water. Het hoort er allemaal bij.




De juiste locatie is HIER

De makkelijkste manier om er te komen is met de BTS skytrain, halte Samrong



Alle foto's staan HIER

Voor iets verfrissend of iets te eten ga je daarna naar Imperial World. Op het dak staat nog het tropisch zwemparadijs, wat zijn gloriedagen achter de rug heeft en dus niet meer open is. Vanaf de straat is het nog goed te zien en ook nog via google maps. 


Groeten uit Bangkok
Rene

4 opmerkingen:

  1. Rene bedankt weer voor deze blogspot, ga straks alle foto's eens rustig bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook bedankt voor de belangstelling, zo blijf ik er ook zin in houden om iets te vertellen over mijn tripjes in en buiten Bangkok.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om de verhalen te lezen. Gr. Cor

    BeantwoordenVerwijderen