Bangkok Hotels

vrijdag 15 februari 2019

BANGKOK: koffie drinken in een ginger bread house

Wat is een ginger bread house zullen velen zich afvragen. Als je op het internet gaat zoeken zie je voornamelijk huisjes die van snoepgoed gemaakt zijn. In Thailand noemt men oude ( vaak vervallen ) teakhouten huizen, die meer dan 100 jaar oud zijn, ook een ginger bread house. Er zijn er in de oude wijken van Bangkok nog een paar, en gelukkig worden er ook een paar opgeknapt.

Een van de bekendste is het huis aan de rivier, schuin aan de overkant van de bloemenmarkt. Info over dit huis : KLIK HIER



Niet ver van de Khaosan road, en op 5-10 minuten loopafstand, is een ginger bread house geheel opgeknapt en de eigenaar heeft er een koffieshop in geopend. Dat was eind 2018 dus zeer recent. Dit huis in van 1913, dus ook ruim 100 jaar oud.



Ik was er in de buurt en besloot een kijkje te gaan nemen. Het personeel is erg vriendelijk en op mijn vraag of ik foto's mocht maken werd bevestigend geantwoord, en dat nog vóórdat ik wat besteld had.

Ik bestelde een capuccino en een pandan-kokosnoot gebakje. Het gebak was erg lekker. De koffie was helaas niet erg warm en er was geen suiker, alleen suikerstroop. Dat werd in een klein glaasje bij de koffie geserveerd. Totale prijs 210 baht, 90 voor de koffie en 120 voor het gebak.


Maar gelukkig maakte het opgeknapte huis veel goed en vergat ik snel dat de koffie niet warm was...........ik heb gewoon pech gehad.



Ik zat beneden en toen ik de koffie en gebak op had ging ik een kijkje boven nemen.


Het is echt een prachtig huis geworden en de eigenaar mag er trots op zijn. Zijn verhaal is HIER te lezen.



Ik maakte nog meer foto's en die kan je HIER allemaal zien.

Lokatie : KLIK HIER

Gerelateerd bericht : Ik was al eens eerder in een andere mooie koffieshop, en die is in een bloemenwinkel bij de bloemenmarkt : KLIK HIER

In een ander gedeelte van de oude stad, in Charoen Krung soi 44 is onlangs ook een mooie zaak geopend in een oud pand wat helemaal opgeknapt is. Daar moet ik ook maar eens een bakkie gaan drinken.........






3 opmerkingen: