Bangkok Hotels

dinsdag 21 november 2017

Ayutthaya: Wat Ratchaburana en Wat Maha That


Een dag naar Ayutthaya met de trein vanuit Bangkok

Als je in Bangkok  bent kan je natuurlijk ook tripjes maken naar bezienswaardigheden buiten de stad. Met de trein naar Ayutthaya is ongeveer 1 1/2 uur rijden, je besteed een aantal uren met het bezoeken van de tempel ruines in de oude stad, en je gaat weer met de trein terug.


Als je in Ayutthaya aankomt staan er  genoeg tuktuk chauffeurs klaar en die proberen je voor een paar uurtjes rond te rijden naar de tempels. Als je dat doet wacht de chauffeur gewoon op je als je een tempel bezoekt.Maak vooraf een goede prijsafspraak. Ik ben een doorgewinterde Thailand reiziger en ging lopend naar twee tempels.


Als je de weg voor het station oversteekt en het straatje inloopt waar fietsen en motoren verhuurd worden, kom je aan de rivier en voor 5 baht wordt je over gevaren. Met een tuktuk moet je eerst een stuk omrijden om in de oude stad te komen. Een fiets huren kost 50 baht per dag en een motor 150 baht. Hiervoor heb je een motor rijbewijs nodig.





Ik bezocht eerst Wat Maha That. De entree kost 50 baht. Wil je alle 6 de tempels in de oude stad bezoeken dan kan je een combikaart kopen voor 220 baht. Ik kocht een los kaartje voor 50 baht want 6 tempels is me te veel !! De foto's spreken voor zich en info staat op Wiki : KLIK HIER




De 2e tempel die ik bezocht is een paar minuten lopen vanaf Wat Mahathat en dat is Wat Ratchaburana. Ik had tijd genoeg en had via het spoorboekje de terugreis met de trein al helemaal gepland. Ook hier betaalde ik dus 50 baht omdat ik maar 2 tempel ruines wilde bezoeken.




Info : KLIK HIER

Alle foto's van vandaag staan :  HIER



Locatie : KLIK HIER


Een paar jaar geleden maakte ik ook een dagtrip naar Ayutthaya en bezocht toen een tempelcomplex ten zuiden van het treinstation, de Wat Panan Choeng. Een bezoek aan deze tempel is goed te combineren met een bezoek aan Baan Hollanda , een Hollandse nederzetting uit de VOC tijd, en nu helemaal gerestaureerd en als museum te bezoeken.

Foto's Wat Panan Choeng : KLIK HIER

Foto's Baan Hollanda :  KLIK HIER


Geen opmerkingen:

Een reactie posten