Bangkok Hotels

zaterdag 11 november 2017

999 Goudsbloemen ter nagedachtenis aan Koning Rama IX, Bhumibol Adulyadej

Op een veld in het noorden van Bangkok staan 999 goudsbloemen

Het zijn er natuurlijk veel meer, maar de 9 staat voor Koning Rama IX, Bhumibol Adulyadej, die na een rouwperiode van een jaar vorige maand gecremeerd is. Dit bloemenveld is ter nagedachtenis aan hem.

Normaal staan in dit jaargetijde op dit veld zonnebloemen, ook een prachtig gezicht. En de Thaise mensen vinden het prachtig om selfies te maken. Ik heb het ook gedaan maar ik zal U de schokkende beelden besparen.


De bloemen zijn tot het einde van deze maand te bekijken. De locatie is in het noordelijke gedeelte van de wijk LatPhrao, dus niet even in het "centrum" van Bangkok.  Wilt U een kijkje nemen, dan is dit de locatie : KLIK HIER

Ik ben een fanatiek gebruiker van het openbaar vervoer in Bangkok en ging er met de bus heen. Eerst met de metro naar station LatPhrao en daar vandaan verder met bus 178, die bij het bloemenveld stopt. Ook bus 156 komt in de buurt. Op google zijn alle busroutes te vinden.




Op de volgende website is nog wat meer info over deze 999 goudsbloemen : KLIK HIER


Het was droog maar zwaar bewolkt, en de regen viel gelukkig pas toen ik al weer in de bus terug zat.

Alle foto's staan : KLIK HIER











2 opmerkingen:

  1. Als ik het goed zie zijn het deze plantjes
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Afrikaantje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat klopt, maar zo noemen ze deze bloemen in Thailand niet.In het Engels heten ze "marigold"

    BeantwoordenVerwijderen