Bangkok Hotels

vrijdag 1 januari 2016

Wat Bowonniwet

Gisteren had ik mijn "laatste rustdag"............

Ik ging gisteren naar het Suvarnabhumi vliegveld om een kennis uit Rotterdam te verwelkomen. Hij vloog met Emirates en dus zocht ik naar de aankomst tijd .  Ik wist ook dat hij altijd met de bus naar Pattaya gaat dus stond ik strategisch in de buurt van de balie opgesteld. Op een gegeven moment zag ik hem van de rolbaan naar beneden komen , dat was rond 1315 uur.  Ik had al gezien dat de bussen door de enorme drukte al tot 1600 uur vol zaten.

Toen hij bij de balie stond zag ik aan zijn gezicht dat hij niet blij was en ik kwam toen tevoorschijn en maakte snel een foto...........die zal ik maar niet op mijn blog zetten want zijn gezicht was niet vrolijk. Dan maar een taxi , en ik hielp hem met zijn bagage naar de taxi balie . Ook daar stond een enorme rij dus gingen we naar boven naar de vertrekhal om een taxi voor hem te zoeken. Nou zoeken hoeft niet daar want ze staan al naar je te zwaaien als ze je aan zien komen. Officieel mogen ze hier geen passagiers oppikken. Soms wordt er streng gecontroleerd maar nu niet. Voor 1500 baht mocht mijn kennis mee naar Pattaya .

Vandaag is het dus 1 Januari en ik wens al mijn vrienden en vriendinnen , lezers , volgers enz enz een Gelukkig Nieuwjaar.


Als ik het goed begrepen heb gaan veel Thaise mensen op Nieuwjaarsdag naar 9 tempels , ik hield het er maar bij een , de Wat Bowonniwet. Ik was daar nog niet eerder. De tempel is op korte loopafstand van de bekende Khaosan Road.
Ik had wel verwacht dat het daar druk zou zijn en dat was het ook. Mede door het overlijden van de Supreme Patriarch en abbott van deze tempel, somdet phra nyanasamvara. 
Dat is al weer 2 jaar geleden ,maar hij is pas halverwege December van het afgelopen jaar gecremeerd. Zo gaat dat in het Boeddisme.


Zijn begrafenis-crematie was met oa een  processie zoals je hier tijdens de voorbereidingen  kan zien : 








In de tempel zijn amuletten en andere boeddistische zaken van deze monnik te koop en daar werd gretig gebruik van gemaakt , nog steeds na zijn overlijden 2 jaar geleden.

Alle foto's van deze tempel staan : Hier




Morgen wil ik een floating market gaan bezoeken buiten Bangkok . Ik hoop dat het gaat lukken want ik heb dat zoals gebruikelijk met de bus gepland.   Op Google staat dat deze floating market permanent is gesloten .............dus wordt dat ook weer een verrassing .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten