Bangkok Hotels

zondag 3 januari 2016

Muay Thai boksen bij TV kanaal 7

Iedere Zondagmiddag , en dat is al jaren het geval, zijn er Muay Thai bokswedstrijden in een studio van Channel 7. Dat wordt live uitgezonden en het duurt een uur of twee bij elkaar. Ik had gelezen dat er publiek welkom is dus trok ik de stoute schoenen aan en ging er heen . Of je vooruit moest reserveren was me niet geheel duidelijk , dus zou het een verrassing gaan worden.

Ik had wel eens toeristische Muay Thai wedstrijden gezien in barretjes complexen maar nooit eerder echte wedstrijden.


Om er zeker van te zijn hoe laat het zou gaan beginnen keek ik op het internet naar het programma van TV7 , met behulp van Google Translate............. wie niet sterk is moet slim zijn , toch !!!

Deze studio is aan Soi 18/1 Phahon Yothin en op loop afstand van metro halte  Chatuchak of skytrain  halte Morchit.
Vandaag zou de uitzending om 1245 beginnen dus wilde ik er ruim op tijd zijn , en dat was rond 1115 uur. Er waren al veel mensen bij de ingang tot het terrein, en er moest gewacht worden tot dat de studio open zou gaan voor het publiek. Ik sloot me gewoon bij de wachtenden aan en dat ging allemaal prima , en ik zag niemand met een kaartje in zijn of haar hand , dus ook dat zou goed moeten gaan.

Er werd rond 1130 uur door een megafoon iets omgeroepen maar dat verstond ik niet,maar ging gewoon in de rij staan die gevormd werd. Ik doe net als de Thai , als ze in de rij gaan staan ga ik er gewoon tussen staan  hahahaha . Ik werd er als buitenlander tussenuit gehaald en mocht doorlopen naar de studio.

Rond 1230 werd het erg druk en actief rondom de ring ,want iedereen moest klaar zijn voor de directe uitzending. Leuk om mee te maken in Thailand . In Nederland heb ik wel vaker opnamen en uitzendingen meegemaakt maar hier is het toch wat anders ,en uiteraard wel leuk.


Het is dus allemaal ook nog eens gratis en voor niets te zien , dat is ook weer meegenomen .........

In Thailand mag niet gegokt worden , buiten de Nationale loterij ,maar er wordt juist overal op gegokt dus ook hier tijdens het Muay Thai boksen. Hoe het precies werkt weet ik niet maar veel mensen deden er aan mee , en met handgebaren werden de goklustigen tot actie aangezet. Ik heb dan ook flink wat briefjes van 100 baht van eigenaar zien wisselen.


De eerste twee wedstrijden eindigden gelijk al met een KO in de 2e ronde , dat gaat lekker zo , vooral als de verliezer op een brancard wordt afgevoerd, dus echt helemaal KO.


Veel van de uitzendingen staan op Youtube , de onderstaande is van vorige week. Ik zal het over een paar dagen weer eens bekijken want de kans dat ik in beeld ben geweest is groot. 

Ook de "rituele" dans voor een wedstrijd en de opzwepende muziek is leuk om te zien en te horen .


Kortom ,het was  weer een leuke "excursie" .

Alle foto's : Klik Hier




Morgen wil ik met de trein naar Chachoengsao , om daar een mooie tempel te gaan bezoeken en vooral om foto's van te maken.   Wat Sothon :  https://en.wikipedia.org/wiki/Chachoengsao

Geen opmerkingen:

Een reactie posten