Bangkok Hotels

zaterdag 26 december 2015

Het BOT Museum en de finale van de Thaise FA Cup

Het museum van de Bank Of Thailand is gevestigd in een voormalig paleis , het Bang Khunphrom Palace.

Het is een prachtig gebouw . Op Zaterdag kan je zonder afspraak en gratis het museum bezoeken.  Je krijgt een walkman met koptelefoon als "gids". Er is een enorme verzameling van oude munten , goud , zilver en koper , en van bankbiljetten , in prachtige genummerde vitrines uitgestald.

Ik genoot er van en raad dit museum van harte aan.

Het is aan de Samsen Road, op de hoek van Wisut Kasat en er stoppen verschillende bussen voor het hoofdkantoor van de bank , naast het museum.

https://www.bot.or.th/English/MuseumAndLearningCenter/BOTMuseum/Visit/Pages/default.aspx

Jammer dat er binnen niet gefotografeerd mag worden , dus hield ik maar aan de buitenkant , en  dat is ook de moeite waard




Alle foto's van het museum : Klik Hier

Vandaag werd ook de finale van de Chang FA Cup gespeeld , tussen Buriram en Muangthong United. Ik had een kaartje kunnen bemachtigen omdat ik het leuk vond om dat eens mee te kunnen maken .

Buriram won uiteindelijk met 3-1 , en stond met de rust met 1-0 voor door een omstreden penalty te benutten.

De vreugde na die treffer :


Ik zat in het vak van de ultras van Muangthong en de sfeer was opperbest . Ik ben met de rust echter weg gegaan omdat ik versleten was na een lange dag en omdat ik ook nog niet gegeten had.

Enkele sfeer foto's :






En hier ging het om :


Alle foto's : Klik Hier

2 opmerkingen:

  1. Je schiet heel wat rolletjes vol daar in Krung Thep ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Freek, en ik hoop dat nog tot eind Januari te blijven doen.Sommige doelen zijn gepland en andere kom ik spontaan tegen tijdens mijn zwerftochten door Bangkok.

    BeantwoordenVerwijderen