Bangkok Hotels

zaterdag 17 december 2022

Thonburi Palace (Phra Ratcha Wang Derm)

 

Dit voormalige paleis van de  populaire Koning Thaksin is niet toegankelijk voor publiek, maar bijna ieder jaar wordt er in de maand December een uitzondering gemaakt. Dit jaar is dat van 17 December tot en met 28 December. 

Wie was Koning Thaksin, LEES DAT HIER


Het paleis ligt naast de beroemde Wat Arun, waar ik ook wat foto's maakte. De laatste keer dat ik daar was is ongeveer 20 jaar geleden, dus ver voor de grote renovatie.


Makkelijk te bereiken met de MRT metro, halte Itsaraphap, en dan uitgang 1, dat is bij soi 34. Loop naar rechts richting Thanon Wang Doem, en loop die in tot aan het eind, en dan ben je er al.


Het gebied wordt beheerd door de Royal Thai Navy. Ik had als buitenlander wat moeite om binnen te komen. De bewaking sprak geen Engels. Ik liet mijn ID kaart zien, en er werd wat over en weer gekletst met een paar Thaise bezoekers. Uiteindelijk begreep ik dat ik het terrein op mocht in gezelschap van een Thai. Geen probleem hoor, ik liep met een Thai mee en na een paar minuten zei ik "bedankt" en liep alleen verder. 


Een paar gebouwen waren open maar er mocht binnen niet gefotografeerd worden zoals dat wel op meer plekken in Thailand het geval is.



Het was interessant om hier te zijn, die kans is er dus alleen op bepaalde data in December. Op 28 December wordt ieder jaar Koning Thaksin herdacht. Vooral in het Thonburi gedeelte van Bangkok, waar deze Koning erg populair was.



Voordat ik met het pontje de rivier ging oversteken maakte ik nog wat foto's bij Wat Arun. Dat waren voor vandaag mijn culturele uurtjes.




Alle foto's van vandaag ZIE JE HIER

Groeten uit Bangkok


Geen opmerkingen:

Een reactie posten