Bangkok Hotels

vrijdag 16 december 2022

Overwinterende zeemeeuwen in Samut Prakan



Het is een lokale toeristische attractie om de meeuwen te zien, te voeren, en te fotograferen. Dus wilde ik dat ook wel eens gaan bekijken, ik hou wel van aparte dingen.  Het is maar een paar maanden per jaar, van November tot April, dan komen de meeuwen uit Noord Azie en Siberie, waar het water bevroren is, naar deze plek. Bij de Suk Ta brug in Bang Pu, Samut Prakan. TIP:  zorg dat je er bent tijdens zonsondergang.  Locatie : KLIK HIER


Hoe kom je er ?  Een taxi is het makkelijkst. Maar ik heb genoeg tijd en ben een Bangkok OV fan !! Dus ik stapte op bus 45 bij mijn vaste halte op Rama IV, naar Samrong. Daar de BTS skytrain naar eindpunt Kheha, en daar met de lokale songtaew # 36 naar de Suk Ta brug. De songtaew stopt tegenover de ingang, maar er is een loopbrug over de drukke weg. Als je bij Kheha onderhandelt met de chauffeur, en als er meer mensen zijn die die kant op willen gaan, dan rijdt hij je tot aan de brug.



Ik had wel "lol" , de bus was 8 baht, de skytrain van Samrong tot Kheha is nog steeds gratis, en de songtaew #36 naar de brug was 12 baht.............. dus totaal 20 baht voor een afstand van ongeveer 35 kilometer. Doe dit niet als je "haast" hebt.


Het was niet druk, de meeste mensen komen tegen zonsondergang. Ik kon dus op mijn gemak kijken naar de mensen die de meeuwen aan het voeren waren. 


Er is net voor de brug aan de rechterkant een hek wat toegang geeft tot een pad door het mangrove bos. Het was helaas afgesloten zoals ik verwacht had. Ik had gelezen dat het om veiligheid redenen niet meer toegankelijk is. Jammer. 


Aan het eind van de brug is een informatie centrum en een restaurant. Het restaurant was gesloten !!


Na nog een aantal foto's en filmpjes gemaakt te hebben liep ik weer naar de hoofdweg, nummer 3, de Sukhumvit Road. Bij de weg is gelijk aan de linkerkant een "bushalte" waar taxis en songtaews stoppen. Er kwam er gelijk een aanrijden, en bracht me terug naar Syktrain halte Kheha, ongeveer 8 kilometer, voor 10 baht,

Als je alle foto's wilt zien, KLIK DAN HIER




Het filmpje met een lengte van ongeveer 5 minuten staat hieronder :


Groeten uit Bangkok




Geen opmerkingen:

Een reactie posten