Bangkok Hotels

zondag 17 juli 2022

BANGKOK Wat Phra Si Mahathat

 Het is weer eens tijd om in Bangkok een tempel te gaan bezoeken. En ook dit keer geen toeristische, namelijk Wat Phra Si Mahathat. Op Zondag is het meestal wat drukker in de tempels dus een mooie gelegenheid om er naar toe te gaan. 


Deze tempel is in het noordelijke gedeelte van Bangkok, iets ten zuidoosten van het Don Meuang vliegveld. Ik stapte bij het Victory monument op bus 26, maar bus 39 en 59 stoppen ook bij de tempel. Makkelijker maar minder "avontuurlijk" is om er met de skytrain naar toe te gaan, en dan stap je uit bij halte Wat Phra Si Mahathat, dus dezelfde naam als de tempel.

Dus geen moeilijke reis om er te komen vanuit het "centrum" van Bangkok. Voor wat de bus betreft, ik gebruik al jaren een app op de telefoon waar ik veel plezier aan heb. Die app is VIA BUS. Te downloaden via google play , KLIK HIER of in de app store KLIK HIER


Als je het terrein oploopt zie je als eerste een grote stupa. Daar omheen was het best wel druk met mediterende mensen.



Ik was, zoals wel vaker, de enige buitenlander die er vrolijk rond liep te kijken. 

In de stupa is weer een kleinere stupa waar relikwieen van Buddha bewaard worden.




Achter de stupa is de tempel zelf en daar staan erg veel bronzen beelden. 


Een hek om naar binnen te gaan leek op slot maar toen ik er tegen duwde ging het hek open, dus ik naar binnen !!




Aan beide zijden van het terrein is een parkje, met een vijver, waar uiteraard de vissen gevoerd worden. Hier en daar staat ook nog een beeld.


Het bezoekuurtje zat er weer op, en ik besloot om met de skytrain naar Chong Nonsi te gaan. Daar is een paar maanden geleden een mooi parkje boven op de klong aangelegd. Ik zal daar in de volgende blog foto's van laten zien.

Bij de skytrain halte bij de tempel is nog een apart gebouw, ik heb even opgezocht wat het is. Volgens google een deel van een universiteit, 

Phutthawitchalai Building Phranakhon Rajabhat University


Wiki info over de tempel : STAAT HIER

Meer foto's : STAAN HIER

En de locatie : IS HIER




Geen opmerkingen:

Een reactie posten