Bangkok Hotels

maandag 11 juli 2022

BANGKOK Wat Paknam Phasi Charoen II

 Bij "mijn vaste" bushalte Bongkai op de Rama IV Road stapte ik in bus 4. Deze bus heeft zijn eindpunt op 5 minuten loopafstand van Wat Paknam. Je kan er ook met de MRT metro komen, halte Bang Phai. Daar loop je soi 19 in en je bent er binnen 10 minuten. Je kan er ook met de BTS skytrain komen, halte Wutthakat, en dan loop je er 17 minuten over. Je kan er natuurlijk ook met een taxi komen, of met een motorbike taxi vanaf de MRT of BTS.

In 2017 was ik er ook, maar toen waren er net plannen voor de bouw van het 69 meter hoge boeddha beeld. Toen ik er begin 2020 was, was de bouw nog niet klaar. Maar er werd doorgewerkt en dus wilde ik er naar toe om het te zien als de bouw af was. En nu is het dan eindelijk zo ver.

Wat Engelstalige info van Wiki :  https://en.wikipedia.org/wiki/Wat_Paknam_Bhasicharoen

Het was erg stil, je merkt dat er op dit ogenblik toch nog weinig toeristen zijn. Er was wel een behoorlijke "fietsclub" van Co van Kessel. 



Er zijn in deze omgeving nog meer tempels, en ze zijn allemaal erg mooi. Loop vanaf de Wat Paknam ook over een bruggetje naar Wat Khun Chan. Foto's van beide tempels staan in mijn blog van 2017 :


Ook erg leuk is het Artist House, Baan Silapin, aan de khlong. Er is regelmatig een poppenvoorstelling. Daar kom je vanaf dezelfde metro halte MRT Bang Phai, en dan loop je soi 20 in.


Een filmpje van het 69 meter hoge boeddha beeld van Wat Paknam :





Vanuit de metro is ook goed te zien hoe groot het boeddha beeld is :



Groeten uit Bangkok, ik ben blij dat ik er eindelijk weer ben.


2 opmerkingen:

  1. Leuk weer Rene. Dat is een flink beeld. dat Artist House is dat wat aan de klong is en waar die levensgrote beelden op de rand van het huis zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry voor de erg late reactie, er was iets mis met de instellingen. Ja dat klopt, Artist House is aan de klong die je beschreef. Wie ben jij ?

      Verwijderen