Bangkok Hotels

maandag 16 november 2015

Wat Phasi

Helaas ontsierd door de elektriciteits kabels ,maar een mooi contrast met de Siemens Tower.






Wat Phasi of Phasee of Pasee is gelegen aan soi 23 Ekkamai, dat is aan de Saen Saeb klong ,waar je ook uit kan stappen bij halte Chan Issara : http://blog.thailandphotomap.com/bangkok/wat-phasi/

Ik kwam er vanaf de Rama IV Road met bus 45 , stapte op de hoek van Sukhumvit uit en liep op Sukhumvit naar de volgende bushalte waar ik bus 23 nam tot soi 21 Ekkamai. Het lijkt allemaal erg makkelijk maar ik zoek dit allemaal uit met de Bangkok bus guide en met Google maps, en dat werkt prima.



In deze tempel is de laatste openbare ter dood veroordeling door middel van onthoofding van Thailand uitgevoerd. Op het graf van de onthoofden staat nu een school.......bizar dus !!

Het uiterlijk van de tempel heeft iets Tibetaans , helaas mocht ik niet overal naar binnen en ook deze tempel stond gedeeltelijk in de steigers, en het uitzicht om mooie foto's te maken werd vaak belemmerd door elektriciteits kabels die in Thailand dus bovengronds hangen.

Maar niet getreurd ,ik ben dus ook hier weer geweest , en hoop nog vele dagen op leuke plekjes te kunnen komen .

Volgende week is het Loy Krathong feest in Thailand , en dan ben ik 5 dagen in Chiangmai .Daar zijn optochten en veel culturele shows dus dat worden veel mooie foto's hoop ik.

In BigC, dat is een supergrote supermarkt , verkopen ze kratongs in de vorm van brood



Voor de uitleg van de betekenis van Loy Krathong : Klik Hier

Alle foto's van vandaag : Klik Hier

Ook vandaag vielen er tegen de middag weer een paar flinke buien , het is dan door het vocht in de lucht erg benauwd maar later voelt het prima aan als de buien voorbij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten