Bangkok Hotels

woensdag 20 december 2023

OTOP CITY BANGKOK IMPACT ARENA 2023


 
Nog tot en met de 24e December is er in de Impact Arena, Challenger Hall 1-2 en 3, in Muang Thong Thani,  een jaarlijkse OTOP beurs. Wat is OTOP ? Het is de afkorting van One Tambon One Product. Het heeft te maken met het promoten en verkopen van lokale en streek producten. Het kunnen etenswaren zijn maar ook andere producten, zoals gebruiksartikelen maar ook kunst. Wiki heeft er een duidelijke uitleg van in het Engels.

https://en.wikipedia.org/wiki/One_Tambon_One_Product

De Impact Arena is een groot beurscomplex, tevens is er een enorm theater waar binnen- en buitenlandse artiesten optreden. En de grote voetbalclub MuangThong United heeft er een stadion, de Thunder Dome.


Dit is Celadon, aardewerk, en de kunstenaar die dit maakt komt uit Chiangmai. De       vaas op onderstaande foto kost 400.000  baht, dat is ongeveer  € 10500 euro !!


Een andere vorm van aardewerk is Benjarong, ook vreselijk mooi om te zien.


Deze beurs is ieder jaar in December, en is gewoon erg leuk om te bekijken. Soms is er ook nog een beurs in Mei-Juni.  De evenementen agenda is makkelijk te raadplegen.


Heb je trek in een Thais wijntje, nou dat kan ook, ik mocht proeven maar vond het "te vroeg".......




Afijn als je alle foto's wilt bekijken, klik je heel eenvoudig 


Ik maakte ook nog een video, en de laatste 3 minuten zie je de lokale en streekgerechten, want eten hoort er natuurlijk ook bij. Ik zag Isan food, Lanna food, en ook heerlijke gerechten uit Zuid Thailand.



En wil je er ook eens gaan kijken, tijdens deze beurs of een andere. Er is ook ieder jaar een grote auto-motorbeurs, dit is de lokatie 


Ik ging er met bus 166 naar toe, vanaf het Victory Monument, vanaf 2025 is er een "zijtak" klaar van de monorail Pink Line, zodat je er nog sneller kunt zijn. Maar als je lekker makkelijk wilt, waarom niet, dan ga je met een taxi, ook makkelijk te regelen met de Bolt of Grab app.



Groeten uit Bangkok

Rene

2 opmerkingen:

  1. Dat vaasje op de 3e foto vindt ik wel erg mooi!! Past hij nog in je koffer? Dan ontvang ik hem graag als Thais souveniertje😜. Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, ik wilde net teruggaan maar ik kreeg een sms dat de vaas verkocht is. Volgende keer beter dan.

      Verwijderen