Bangkok Hotels

donderdag 17 november 2016

Chinatown en bloemenmarkt Chiangmai

Chinatown in Chiangmai is niet zo groot als in Bangkok, maar het is leuk om door de smalle straatjes te lopen en op de marktjes rond te snuffelen en foto's te maken.

Dus maakte ik weer een aantal foto's, en als er mensen of verkopers op een foto staan heb ik eerst gevraagd of ik een foto mag nemen. Slechts één vrouw wilde dat niet, dus ik toonde respect voor haar en zij had respect voor mij omdat ik het eerst vroeg. Zij glimlachte wel naar me toen ik verder liep......Wat haar reden voor weigering was weet ik uiteraard niet.


Ondanks dat de maand rouw na het overlijden van de Koning voorbij is wordt er nog genoeg zwarte kleding zoals shirts verkocht, met de Thaise afbeelding van het cijfer 9, Koning Rama de 9e.
Ik had zelf wat zwarte T shirts meegenomen maar het is niet echt verplicht om zwart te dragen maar het wordt wel op prijs gesteld.



Op de markt van China town wordt uiteraard ook de bekende Chiangmai worst , Sai Oua, verkocht. Ik vind het heerlijk, vooral bij een biertje, dus was het vanmorgen nog te vroeg om ervan te smullen.


Er wordt veel eten verkocht, en het ziet er allemaal lekker uit, alhoewel ik niet alle namen van de gerechten ken. Onderstaande foto is Hor Mok Pla, dat is gestoomde vis "ragout" in bananen blad.


Ik liep verder richting de bloemenmarkt want Chinatown en de bloemenmarkt grenzen aan elkaar.



De bloemenmarkt is heel vroeg in de ochtend op zijn drukst, maar zo enthousiast ben ik nou ook weer niet om daar vroeg voor uit de veren te komen. Maar het ziet er allemaal fris en kleurig uit, en de Thai zijn kunstenaars in het maken van mooie bloemstukken.


Er zit zelfs fruit in dit bloemstuk verwerkt, erg mooi om te zien. Ik weet niet wat het kost maar in vergelijking met Nederland is dat een schijntje.





Alle foto's van vandaag : Klik Hier

Groeten uit Chiangmai



Geen opmerkingen:

Een reactie posten