Bangkok Hotels

donderdag 8 oktober 2015

Het visum is aangevraagd




Vanmorgen ging ik met de trein naar Den Haag om bij de Thaise ambassade een Non Immigrant visum voor 3 maanden aan te vragen.

De tram richting Scheveningen rijdt ivm werkzaamheden een andere route dus moest ik óf gaan lopen óf met een vervangende bus naar de Laan Copes van Cattenburch gaan . Ik koos voor de bus omdat ik op dit ogenblik nog moeilijk loop .

Uiteindelijk moest ik toch een stuk lopen want ik stapte uit bij de Laan , aan de andere kant van het water , dat is de Raamweg.  De brug naar de Koninginne gracht was afgesloten , ook voor voetgangers ,dus moest ik eerst weer terug lopen richting de Java straat.

Bij de ambassade waren er twee mensen voor mij aan de beurt , dus ging het lekker snel. Ik leverde mijn paspoort in met de bijbehorende formulieren en copietjes , en ik ging 60 euro lichter weer naar buiten.
Aanstaande Dinsdag is mijn paspoort klaar om weer opgehaald te worden . Ik geef daar de voorkeur aan , want het kan ook aangetekend opgestuurd worden .

Op de terugweg ging ik nog een kopje koffie drinken bij een goede kennis in Rijswijk , en twee uurtjes later  ontliep ik net een stremming bij de NS , dus was ik  weer op tijd thuis.




2 opmerkingen:

  1. Hoe lang blijf je daar Rene en wanneer kom je terug. Ik ga je blog steeds lezen want je schrijft zo duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Riet , leuk dat je me gaat volgen. Ik vertrek begin November en blijf 3 maanden en ben eind Januari weer terug .

    BeantwoordenVerwijderen